بورس پرس
1401/04/16
00:00
۸۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی به حساب ۳.۵ میلیون سهامدار واریز شد

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی از واریز ۸۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده به حساب ۳.۵ میلیون سهامدار تاکنون از طریق سجام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد باغستانی یکی از راهبرد‌های کلان سپرده گذاری مرکزی را ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه برشمرد و گفت: سپرده گذاری مرکزی زیر ساخت‌های فنی لازم را برای توزیع سود شرکت‌ها، پرداخت سود سنواتی و حق تقدم‌های استفاده نشده فراهم کرد. امید است با همکاری شرکت‌ها بتوان این خدمات را به نحو شایسته‌ای انجام داد.


وی افزود: ۲۱ شرکت در ۱۰ روز نخست تیر ماه، سود سنواتی را از طریق اطلاعات سامانه سجام برای سهامداران واریز کردند تا پرداخت این سود‌ها به ۶۵ شرکت برسد. از نیمه اردیبهشت ماه تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده برای ۳.۵ میلیون سهامدار از این طریق به حساب واریز شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: ۱۲ شرکت سرمایه گذاری پردیس، صندوق بازنشستگی کشوری، داروسازی فارابی، تامین سرمایه بانک ملت، غلتک سازان سپاهان، لیزینگ ایران و شرق، بانک پارسیان، کویر تایر، سرمایه گذاری پارس آریان، پتروشیمی فن آوران، بانک خاورمیانه پرداخت الکترونیک سامان کیش و سرمایه گذاری امید نیز حق تقدم استفاده نشده را از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز کردند.


باغستانی از سهامدارانی که تاکنون ثبت نام و احراز هویت را در سامانه سجام انجام ندادند، درخواست کرد هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند تا این شرکت بتواند سال جاری سود مجامع، مطالبات سنواتی و حق تقدم استفاده نشده سهامداران را از طریق اطلاعات این سامانه پرداخت کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0