آکادمی هلاکوئی
1401/05/09
14:30
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۹ مرداد)

بیت کوین به ۲۵ هزار دلار نزدیک شد…

بیت کوین به ۲۵ هزار دلار نزدیک شد


هفته گذشته با چندین سیگنال نزولی شروع شد که نشان می داد بیت کوین در عرض چند ساعت از بالای ۲۲۰۰۰ دلار به کمتر از ۲۱۰۰۰ دلار سقوط کرده است. در اواسط هفته، زمانی که فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش خواهد داد، نوسانات بیشتری انتظار می رفت. ولی برخلاف نمونه‌های قبلی، این بار، این ارز دیجیتال به سرعت شروع به افزایش کرد و به بالای ۲۳۰۰۰ دلار رسید. زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده علیرغم پشت سر گذاشتن دو فصل متوالی منفی در تولید ناخالص داخلی، وارد رکود نشده است، این حرکت صعودی شدت بیشتری گرفت.


این اطمینان از سوی جو بایدن، چه درست و چه نادرست، باعث شد بیت کوین به سمت بالا حرکت کند و روز جمعه به ۲۴۵۰۰ دلار رسید. روزهای پایانی هفته با یک اصلاح ناگهانی ۱۰۰۰ دلاری آغاز شد ولی جهش ناگهانی صبح امروز، رمزارز اول بازار را به بالای ۲۴۵۰۰ دلار هدایت کرد که بالاترین سطح قیمت آن از ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) تاکنون بود.


در حال حاضر، بیت کوین ۱.۱۸٪ از ارزش خود را از دست داده و با قیمت ۲۳۶۱۷ دلار ترید می شود. ارزش بازار آن به ۴۵۱.۲۹ میلیارد دلار افزایش یافته و چیرگی آن بر آلتکوین ها برابر ۴۱.۳٪ است.


بازار9 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (9 مرداد)

در همین حال، آلتکوین‌ها نیز طی ۲۴ ساعت گذشته دستاوردهای کوتاه‌مدتی را تجربه کردند، اما در حال حاضر آرام‌تر شده‌اند. اتریوم در مقیاس روزانه ۱.۲۲٪ کاهش یافته و با قیمت ۱۶۹۵ دلار معامله می شود. بایننس کوین بدون تغییر زیادی در محدوده ۲۹۲ دلار در نوسان است. ریپل جهش ۴.۱۹ درصدی و سولانا رشد ۲.۰۱ درصدی را تجربه کرده اند ولی کاردانو (۰.۷۶٪-) و دوج کوین (۴.۲۵-٪) در منطقه قرمز قرار گرفته اند.


در میان آلتکوین‌های دارای ارزش پایین و متوسط، فایل کوین با افزایش روزانه ۱۷ درصدی گوی سبقت را از بقیه ربوده است. از سوی دیگر، پس از آنکه ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم اعلام کرد طرفداران PoW می توانند بعد از انتقال شبکه اتریوم به PoS، به شبکه ETC سوئیچ کنند، قیمت این دارایی با رشد ۵۱.۷۵ درصدی در یک هفته مواجه شد.


در نهایت، دستاوردهای اخیر باعث شده است ارزش کل دارایی های دیجیتال تا مرز ۱.۰۹۲ تریلیون دلار افزایش یابد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0