همفکران
1400/07/21
09:34
تغییر سهام سهامداران عمده/ خرید و فروش در بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز گذشته صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی ملت ۱۸ میلیون از سهام بانک ملت را خریداری کرد اما شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۱۴۰ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند، صندوق سرمایه‌گذاری امید لوتوس پارسیان ۳۶ میلیون از بانک پارسیان را خریداری کرد و شرکت بارقه امید ایرانیان ۱۷ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کردند اما در بانک تجارت شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۱۸۰ میلیون از سهام بانک تجارت را بفروش رساند و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت ۱۸ میلیون از سهام این بانک را خریداری کرد.


شرکت سهامی بیمه ایران ۴ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی سینا نزدیک به ۵ میلیون از سهام بانک سینا را خریداری کردند، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی گروه دی ۴۹ میلیون، شرکت سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر یک‌میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری آسمان آرمانی یک‌میلیون از سهام بانک دی را خریداری کردند. بانک‌های سامان، گردشگری و شهر نیز خریدار داشتند، در ادامه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۱۵۸ میلیون از سهام بانک کارآفرین را بفروش رساند.


در دارویی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا که روز گذشته ۳ میلیون از سهام گروه دارویی برکت را بفروش رسانده بود مجددا ۳ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد، همچنین برکت خریداران خرد دیگری نیز داشت.


در فولادی‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر ۱۳۹ میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را خریداری کرد در فولاد کاویان نیز همچنان شرکت صبا میهن خریدار است و بیش از یک‌میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرده است.


موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران ۳ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد، شرکت صادر فر نیز بیش از ۷ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرد.


در گروه محصولات شیمیایی، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی ۲۰ میلیون از سهام پتروشیمی جم را بفروش رساند، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از یک‌میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را خریداری کرد، همچنین شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۴ میلیون از سهام پتروشیمی پردیس را خریداری کرد.



انتهای خبر

0
0