بورس پرس
1400/06/07
14:47
معاملات مشکوک دو انبوه ساز، شرکت سیمانی ، دو سرمایه گذاری + ۱۰ نماد

در روز افت ۲۳۵۵ واحدی شاخص، دو شرکت از گروه انبوه سازان مسکن ، شرکت سیمانی، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد اما در نهایت، نماگر بازار با افت ۲۳۵۵ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۵۷۳ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۱۴.۲ و ۱۱.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، پارس خودرو و ایران خودرو با داد و ستد ۱.۹ ، ۱.۱ و یک میلیارد سهم و سایپا به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با تقاضای بیش از ۹۸۸ و ۶۰۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۳۰ تا نه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، گروه توسعه هنر ایران شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۲.۳ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲۰۹.۳ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سیمان مجد خواف، کشتیرانی آریا، سر مایه گذاری توسعه و عمران اردبیل ، صنایع کشاورزی و کود زنجان، کابل البرز، کاشی صدف سرام استقلال آباده ، صنعتی پیام ، سرمایه گذاری ملت، سرمایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی ، مرجان کار ، مرآت پولاد، سرمایه گذاری توسعه خوزستان ، قند ثابت خراسان و آبادگران کیش مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو شرکت از گروه املاک و مستغلات، سهم سیمانی، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0