کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/03/07
13:16
✅کاهش 11هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحد کاه...

✅کاهش ۱۱هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۱۱ هزار و ۱۱۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۵۳ هزار واحد رسید.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۲۵۲ واحد کاهش پیدا کرده و در رقم ۴۳۲ هزار و ۵۴۱ واحد متوقف شد. معامله گران در این بازار ۵۹۶ هزار معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز با کاهش۹۰ واحدی در رقم ۲۱ هزار و ۳۹۷ واحد متوقف شد. فعالان در این بازار ۳۶۲ هزار معامله به ارزش ۳۰ هزار ۱۹۷ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است آهن و فولاد غدیر ایرانیان، داروسازی دانا و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریاساسول و شرکت آهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس ایجاد کردند.

انتهای خبر

0
0