آکادمی هلاکوئی
1401/06/26
11:37
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۶ شهریور)

روز جمعه قیمت بیت کوین و اتر هر…

روز جمعه قیمت بیت کوین و اتر هر دو کاهش یافت و همبستگی بین این دو دارایی اندکی تعدیل شد. بیت کوین که حمایت ۲۰ هزار دلاری را بار دیگر از دست داده است، اکنون با قیمت ۱۹۸۱۹ دلار معامله می شود. در همین حال، حجم متوسط معاملات روزانه آن در حدود ۰.۴۲ درصد کاهش یافته است. ارزش بازار آن نیز همچنان در حدود ۳۸۰ میلیارد دلار است.


به این ترتیب، ضریب همبستگی ۳۰ روزه بین BTC و ETH به ۰.۷۷ کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن از روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) تاکنون است. برای برخی از معامله گران، تضعیف این رابطه متقابل می تواند نشان دهنده تغییر اساسی بین دو دارایی باشد و باعث شود معامله گران استراتژی سرمایه گذاری خود را مجددا ارزیابی کنند. از دیدگاه عده ای نیز نشان دهنده یک تغییر کوتاه مدت در قیمت است که می تواند بر اساس انتظارات برای تقویت مجدد همبستگی مورد استفاده قرار گیرد.


شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان که دیدگاه مصرف‌کنندگان نسبت به رشد اقتصادی را ارزیابی می‌کند، در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) به بالاترین میزان طی پنج ماه گذشته یعنی ۵۹.۵ رسید. انتظارات تورمی از این جهت مهم هستند که اگر مصرف کنندگان انتظار افزایش قیمت ها را داشته باشند، به احتمال زیاد به جای اینکه منتظر بمانند، بلافاصله اقلام را خریداری خواهند کرد. این افزایش تقاضا به نوبه خود منجر به افزایش قیمت ها می شود.


آخرین جلسه معاملات در بازار سهام ایالات متحده نیز با کاهش ۰.۵٪، ۱.۱٪ و ۰.۸٪ برای شاخص های میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، نزدک کامپوزیت و S&P ۵۰۰ همراه شد.


بازار26 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (26 شهریور)

همانطور که پیش از این تعدادی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند، پس از ادغام، قیمت اتر رو به کاهش گذاشت و این روند تا این لحظه به حدود ۳ درصد در یک روز و ۱۷.۵۳٪ در تایم فریم هفتگی منتهی شده است. اتریوم در این لحظه با قیمت ۱۴۲۹ دلار ترید می شود.


بایننس کوین و سولانا در میان ارزهای برتر بازار قرمزپوش هستند ولی ریپل (۷٪)، کاردانو (۱.۶۱٪)، دوج کوین (۱.۴۵٪) و پولکادات (۱.۱۰٪) افزایش جزئی قیمت را شاهد هستند.


برنده اصلی امروز در میان ۱۰۰ دارایی برتر، کازماس است که ۱۰.۰۱ درصد رشد در تایم فریم روزانه را تجربه میکند. در همین حال، راون کوین (RVN) با ۱۲.۱٪ و سلسیوس (CEL) با ۱۱.۹۳٪ کاهش به ترتیب بدترین عملکرد را از خود نشان داده و با قیمت ۰.۰۴۷ و ۱.۵۷ دلار ترید می شوند.


ارزش کل دارایی های دیجیتال نیز امروز معادل ۹۶۲.۵۵ میلیارد دلار و سهم بیت کوین از آن ۳۹.۵ درصد است. گفتنی است که شاخص ترس و طمع بازار کریپتو نیز امروز عدد ۲۲ در منطقه “ترس شدید” را نشان می دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0