ایبنا
1400/11/24
14:37
کاهش ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۰۳۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، به یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۸۳ واحدی، به رقم ۳۱۴ هزار و ۸۷۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۱۴۲۳ واحدی، عدد ۳۲۴ هزار و ۸۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۹۲ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۰۲۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۹۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۶۹ واحد کاهش به رقم ۹۷۲ هزار و ۹۶۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۲۵۲۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، نوری، فملی، خودرو و ومعادن با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وسکرمان و کویر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۸ هزار و ۱۹۴ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شپاکسا، غنوش، حفاری و کحافظ بود. همچنین نماد معاملاتی ونفت(سرمایه‌گذاری صنعت نفت) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، ختراک، فمراد و غپاک قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0