بورسینه
1400/07/27
18:00
🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درامد ثابت #کمند با ارزش ۴۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صن...

🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درامد ثابت #کمند با ارزش ۴۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (#پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق #اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.



🔹حقیقی‌ها معادل ۳۳میلیارد تومان واحدهای صندوق #کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۷.۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق واسطه‌گری مالی یکم (#دارا_یکم) را به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳.۴درصد معاملات).



🔹دارندگان صندوق طلای سرخ نوویرا (#نهال) رشد ۲.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پاداش سرمایه نوین (#پادا) با زیان ۰.۲درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۵.۲درصد) در رابطه با صندوق #پادا در تابلو معاملات نقش ببندد.



🔹دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۰۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۲درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.



🔹از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۱۴هزار و ۴۵۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۲درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای #زر افشان اختصاص یافت.



🔹کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۳۴۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۰۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در بیش از چهار هزار و ۳۲۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۹۰میلیارد تومان بود.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0