بورس پرس
1400/03/24
14:42
معاملات مشکوک رکورددار افزایش سرمایه، دو سهم دارویی + ۱۲ نماد دیگر

در روز رشد ۸۹۸۹ واحدی شاخص، اولین رکورددار افزایش سرمایه، دو شرکت دارویی، دو زیرمجموعه ایران خودرو به همراه ۱۰ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایشی مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۸۹۸۹ واحدی و ورود به سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۴.۷ و ۱۹.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به پارس خودرو، ایران خودرو، گروه بهمن، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه بانک تجارت با داد و ستد ۹۶۷، ۹۵۹، ۲۸۲، ۲۴۰ و ۲۰۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا یازده برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، کارخانجات مخابراتی ایران (اولین رکورددار افزایش سرمایه با اعمال ۲۱۸۳ درصد از محل تجدید ارزیابی) شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۳۳.۱ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۴۸.۸ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های کاغذ سازی کاوه، چدن سازان، داروسازی امین ، احیاء صنایع خراسان ، پگاه فارس، داروسازی اکسیر، سیمان خاش، اشتاد ایران، توسعه و عمران نائین، لیرینگ خودرو غدیر، محور خودرو (دو زیرمجموعه ایران خودرو) ، فیبر ایران، بیمه کارآفرین و سر مایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور اولین رکورددار افزایش سرمایه، دو شرکت دارویی، دو زیرمجموعه ایران خودرو به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0