رمزارز نیوز
1401/06/14
13:30
۵ رمزارز با احتمال صعود در این هفته!

بازارهای سهام ایالات متحده برای سه هفته متوالی با افت مواجه بودند و واکنش منفی بازارها به گزارش ظاهرا مثبت… مطالعه مطلب ...

بازارهای سهام ایالات متحده برای سه هفته متوالی با افت مواجه بودند و واکنش منفی بازارها به گزارش ظاهرا مثبت اشتغال در ماه آگوست، نشان می‌دهد که معامله‌گران از اقدامات آتی فدرال رزرو و اثرات آن بر اقتصاد نگران هستند.


به گزارش سایت کوین تلگراف، ضعف در بازارهای سهام ایالات متحده باعث شده که بیت کوین نیز به سطوح کمتر ۲۰ هزار دلار سقوط کند. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وبسایت CoinMarketCap، تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزها به ۳۸٫۷ درصد رسیده که پایین‌‌ترین سطح آن از ژوئن سال ۲۰۱۸ است.


اگرچه این احساسات منفی همچنان در بازار باقی مانده و به سختی می‌توان آن را از بین برد، اما سرمایه‌گذارانی که به چشم‌انداز بلندمدت ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به تدریج موقعیت‌هایی را در سطوح پایین‌تر ایجاد کنند.


به گفته تحلیلگران، اگر وضعیت بیت کوین بهبود یابد، برخی از آلت کوین‌ها هم می‌توانند به دنبال آن رشد کنند. بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال را که این هفته پتانسل صعود دارند، باهم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

نمودار روزانه BTC/USDT.

نمودار روزانه BTC/USDT. در چند روز گذشته، بیت کوین در محدوده ۱۹،۵۲۰ تا ۲۰،۵۷۶ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان در کوتاه‌مدت است. اگرچه گاوها در حال خرید در کف هستند، اما نتوانسته‌اند بر فروش در سطوح بالاتر غلبه کنند.


شیب رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰،۸۶۳ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو منفی، مزیتی برای فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱۹،۵۲۰ دلار کاهش دهند، جفت BTC/USDT می‌تواند به منطقه حمایت قوی بین ۱۸،۹۱۰ تا ۱۸،۶۲۶ دلار سقوط کند. در این منطقه احتمالا شاهد خرید قوی از سوی گاوها باشیم، همان‌طور که در دو نوبت قبلی نیز چنین بوده است. در صورتی که خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر ۱۷،۶۲۲ دلار کاهش دهند، روند نزولی از سر گرفته خواهد شد.


از سوی دیگر، خریداران باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش دهند و حفظ کنند تا بار دیگر، کنترل بازار را به دست بگیرند. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲،۲۷۱ دلار) برسد.


۲. کاردانو

اگرچه قیمت کاردانو در حال تثبیت است، اما همچنان تلاش می‌کند تا از میانگین‌های متحرک بالاتر برود. این نشان‌دهنده تقاضا در سطوح پایین‌تر است و شانس یک حرکت صعودی را افزایش می‌دهد.


نمودار روزانه ADA/USDT.

نمودار روزانه ADA/USDT. شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۷ دلار) در حال صاف شدن بوده و RSI به محدوده مثبت جهش کرده است که نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۵ دلار) نگه دارند، جفت ADA/USDT می‌تواند به خط روند نزولی صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما اگر گاوها بر این مانع هم غلبه کنند، جفت می‌تواند تا ۰٫۷ دلار صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ممکن است دوباره به سطح حمایت قوی در ۰٫۴ دلار سقوط کند.


۳. کازماس

کازماس در چند روز گذشته تسلیم نشده و در نزدیکی مقاومت بالاسری خود در ۱۳٫۴۵ دلار معامله می‌شود. این نشان می‌دهد که معامله‌گران به دلیل پیش‌بینی افزایش قیمت، موقعیت‌های خود را نمی‌بندند.


نمودار روزانه ATOM/USDT. جفت ATOM/USDT در ۲۹ آگوست به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱٫۰۸ دلار) رسید، اما گاوها در سطوح پایین‌تر خرید کردند. این موضوع، یک بازگشت مجدد را آغاز کرد که به مقاومت بالاسری در ۱۳٫۴۵ دلار رسید. شیب میانگین‌های متحرک به تدریج در حال افزایش بوده و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر صعود با کمترین مقاومت مواجه است.


اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۳٫۴۵ دلار برسانند، جفت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۱۵٫۳ دلار و حتی تا ۲۰ دلار صعود کند. در مقابل، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر حمایت روانی در ۱۰ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت می‌تواند باطل شود.


۴. فایل کوین

در روزهای ۲۷ آگوست تا ۲ سپتامبر، فایل کوین در محدوده محدودی معامله می‌شد، اما در روز ۳ سپتامبر، این ارز دیجیتال یک روند صعودی به خود گرفت. انتظار می‌رود که خریداران به خرید خود ادامه دهند.


نمودار روزانه FIL/USDT. در نتیجه این روند صعودی، جفت FIL/USDT به شدت افزایش یافت و در ۳ سپتامبر، به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶٫۳۹ دلار) رسید. این اولین نشانه از بازگشت خریداران است. با این حال، بعید است که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند، انتظار می‌رود که آنها یک چالش بزرگ را در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶٫۹۲ دلار) ایجاد کنند.


در ۴ سپتامبر، خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگرداندند. اگر آنها بتوانند قیمت را زیر این سطح حفظ کنند، جفت می‌تواند تا ۵٫۵ دلار کاهش یابد. در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، خرید قوی به هنگام افت قیمت را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند تا ۹ دلار و پس از آن، به ۹٫۵ دلار افزایش یابد.


۵. ایاس

علی‌رغم رکود بازار، ایاس همچنان توانسته بالاتر از میانگین‌های متحرک باقی بماند. این نشان‌دهنده عملکرد خوب ایاس در کوتاه‌مدت است که در صورت بهبود احساسات در بازار، احتمال صعود را افزایش می‌دهد.


نمودار روزانه EOS/USDT. جفت EOS/USDT در ۲۱ آگوست الگوی کف گرد (rounding bottom) را تکمیل کرد، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. در ۲۸ آگوست، خرس‌ها قیمت را به زیر سطح شکست بازگرداندند که نشان‌دهنده فروش قوی در رالی‌ها است. یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران به شدت در کف خرید کردند.


شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۴۸ دلار) در حال صاف شدن بوده و RSI نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر گاوها قیمت را به بالای ۱٫۶ دلار سوق دهند و حفظ کنند، این تعادل می‌تواند به نفع گاوها متمایل شود. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به مقاومت بالاسری در نزدیکی ۲ دلار صعود کند. از طرف دیگر، شکستن و بسته شدن کندل قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۳۳ دلار) می‌تواند مسیر را برای کاهش احتمالی قیمت تا ۱٫۱۵ دلار هموار کند.


انتهای خبر

0
0