بورسینه
1400/08/25
18:02
🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت #کمند با ارزش ۳۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن ص...

🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت #کمند با ارزش ۳۵۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت #کیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (#پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.



🔹حقیقی‌ها معادل ۴۰میلیارد تومان واحدهای صندوق #اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (۲۱.۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق #کمند را به ارزش ۲۵میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (هفت درصد معاملات).



🔹دارندگان صندوق #کمان کاریزما رشد ۶.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق صندوق گروه زعفران #سحرخیز با زیان ۵.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۴درصد) در رابطه با صندوق سرمایه گذاری طلای سرخ نوویرا (#نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.



🔹دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۴۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۰درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.



🔹از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از۱۷میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۴درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای #زر افشان اختصاص یافت.



🔹کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۷۳۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی ۴۷میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۹۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۳۵میلیارد تومان بود.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0