ایبنا
1400/02/07
14:18
شاخص کل بورس بیش از ۱۵ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ واحدی معادل ۱.۳۲ درصد به یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۳۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰۹۳ واحدی معادل ۱.۳۳ درصد به رقم ۳۱۲ هزار و ۹۰۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۹ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۴۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۰ واحدی به رقم ۲۷۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۵۱۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۸۳۸ واحد کاهش به رقم ۸۷۶ هزار و ۴۸۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۸۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، فخوز، وغدیر و شپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، اخابر و فخاس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۳ هزار و ۶۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فنوال(نورد آلومینیوم) با ۵.۷۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فایرا، فملی، شاراک، فولاد و فخوز بود. همچنین نماد معاملاتی غسالم (سالمین) با ۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فخاس، کروی، سفانو، شبهرن، سفارس و رمپنا قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0