تحلیل کاربردی هلالات
1399/11/28
08:25
#خوب_است_بدانیم_که . 28 بهمن . بخش اول 1) دلار حواله سنا 25.183 - 25.521 تومان. دلار اسکناس تهران 25.670 تومان. 2) بیلت فایرا 541میلیون ريال، 319...

#خوب_است_بدانیم_که . ۲۸ بهمن . بخش اول



۱) دلار حواله سنا ۲۵.۱۸۳ - ۲۵.۵۲۱ تومان. دلار اسکناس تهران ۲۵.۶۷۰ تومان.



۲) بیلت فایرا ۵۴۱میلیون ریال، ۳۱۹ - ۴۲۰ میلیون ریال بر اساس گریدهای مختلف. PVC شغدیر ۳۱۵میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ شسپا ۱۷۳میلیون ریال، شمش روی ۶۰۴میلیون ریال، ورق سرد لوازم خانگی ۱۸۴.۴میلیون ریال، ورق گالوانیزه ۲۰۶-۲۲۳ میلیون ریال، وکیوم باتوم ۶۷.۵میلیون ریال (در حالی که قیمت پایه ۵۸.۵میلیون ریال بود)



۳) ارزش معاملات خرد روز دوشنبه ۹.۴همت. خروج پول حقیقی ۷۶۷ میلیارد تومان. توجه حقیقی ها به شبندر، بمپنا، فملی. حمایت حقوقی از شستا، وسپهر، سمپا، برکت، شپنا، فولاد، شتران، تاپیکو.



۴) افزایش سرمایه در آپ، خفنر، وسکاب، کرازی در کدال شفاف سازی شد.



۵) قیمت خرید تضمینی چغندرقند بهاره، هر کیلوگرم ۱۲۴۷ تومان و قیمت چغندرقند پاییزه، هر کیلوگرم ۱۲۰۴ تومان تصویب شد.



۶) دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر می گوید "هم اکنون هر کیلو شکر خام وارداتی در بندر ۱۰ تا ۱۱۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود که با احتساب هزینه حمل و تصفیه ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان تمام می‌شود. در حال حاضر هر تن شکر با نرخ ۴۰۰ تا ۴۲۰ دلار تحویل بنادر می‌شود."



۷) استراتژیست‌های گلدمن ساکس در یادداشتی نوشته‌اند انتظار دارند تقاضای جهانی تحت تاثیر واکسیناسیون کرونا در ۶ ماه آینده «بسیار قوی» باشد. این استراتژیست‌ها می‌گویند در حالی که تقویت یورو در تضعیف اولیه شاخص دلار موثر بود، از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ این رشد ارزش یوان بود که به افت بیشتر دلار دامن زده است. متغیرهای بنیادی کلان همچنان از یوان حمایت می‌کنند و جریان‌های ورودی پول به چین از سوی سرمایه‌گذاران جهانی که جذب عملکرد خوب بازارهای مالی و اندک بودن نوسانات ارز این کشور شده‌اند، ادامه خواهد داشت.



۸) لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت به مجلس تقدیم شده و این اصلاحیه امروز در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد. مجلس یک جلسه یک ساعته غیر علنی دارد. پس ازان کلیات را به صورت علنی به بحث می گذارد. حامل های انرژی در بودجه دولت هیچ افزایشی نداشته و دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده است.



۹) عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی در نامه به رهبر انقلاب،درباره تصمیم مجلس در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هشدار داده که این تصمیم،تبعات تورمی خواهد داشت و بانک مرکزی نخواهد توانست تورم آن را کنترل کند و من نمی‌توانم پاسخگوی تبعاتش باشم.



۱۰) کنسرسیوم ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه برنده نهایی معدن سنگ آهن شیطور در استان یزد شدند . سنگ آهن این معدن مگنت و قابل استفاده در فرایند کوره بلند و احیا است.



۱۱) عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید "طرح جهش تولید مسکن" تا پایان هفته نهایی می شود."



۱۲) ترافیک هوایی فرودگاه دوبی، در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۷۰ درصدی روبرو شده و پروازهای این فرودگاه، تنها ۲۵.۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است.



۱۳) وزیر اقتصاد آلمان می گوید " تمدید اقدامات قرنطینه‌ای بر اقتصاد فصل اول تاثیر منفی خواهد گذاشت. نسبت به بهار سال ۲۰۲۰، اقدامات قرنطینه‌ای در بخش صنعتی تاثیر کمتری خواهند داشت. "



۱۴) بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان می گوید "اگر بتوانیم، تاریخ‌های هدف برای اولین بازگشایی‌ها را تعیین می‌کنیم. در مورد تاریخ دقیق بازگشایی مدارس تصمیمی گرفته نشده است. امیدواریم تا ۸ مارس بازگشایی صورت گیرد. ما سعی خواهیم کرد یک نقشه راه خروج از قرنطینه‌ها تعیین کنیم. ما می‌خواهیم این آخرین قرنطینه باش."



۱۵) مهرداد کریمخانی می گوید "شاخص Nikkei ژاپن امروز با رشد ۱.۹۱٪ مواجه شد و برای اولین بار از آگست سال ۱۹۹۰ به ۳۰۰۸۴.۱۵ واحد رشد کرد تا به بالاترین سطح سی سال اخیر خود صعود کند. دلیل این رکوردزنی قابل توجه، انتشار داده‌های خوب از اقتصاد کورونا زده‌ی ژاپن، افزایش خوشبینی‌ها از سطح سودسازی شرکت‌های ژاپنی و همچنین احتمال بالای تصویب بسته بزرگ اقتصادی در کنگره آمریکا بوده است. "



۱۶) سرمای بی سابقه هوا در آمریکا قیمت گازطبیعی در این کشور را به سقف قیمتی سه ماهه رسانده است به طوریکه تقاضای بخش‌های مسکونی و تجاری در آمریکا با افزایش قابل توجه مواجه شده است.



۱۷) شرکت ENEOS ژاپن پس از زلزله ی ۷.۳ ریشتری سیزدهم فوریه ، پالایشگاه Sendai را تعطیل کرد.



۱۸) نفت به دلیل ترس از اینکه هوای سرد در تگزاس ممکن است جریان بزرگترین تکه شیل در آمریکا را مختل کند ، به بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسیده و شکنندگی منابع جهانی را در میان کاهش شدید اوپک و متحدانش آشکار می کند.



۱۹) برآوردهای اولیه حاکی از آن است که در ماه گذشته، ایران چیزی حدود ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات صادرات کرده است، که عمده آن به مقصد چین بود.



بخش اول . ۲۸ بهمن

انتهای خبر

0
0