همفکران
1400/02/04
14:39
گزارش بازار / بالاخره ۱۲۰۰ از دست رفت

در پایان معاملات امروز شاخص نتوانست خود را در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نگه دارد و به کانال پایین تر سقوط کرد.

شاخص کل بورس تهران یک روز سرخ دیگر را پشت سر گذاشت. امروز شاخص کل ۷۷۰۰ واحد معادل ۰.۶ درصد کاهش ارزش داشت و با اندک مقاومتی کانال یک میلیون و دویست هزار واحد را از دست داد. این می تواند نتیجه خروج ۳هزار ۶۵۰ میلیارد ریال پول حقیقی از بازار باشد. شاخص هم وزن نیز از ابتدا همسو با شاخص کل حرکت می کرد اما ساعت ۱۰ تغییر جهت داد و ۸۰۰ واحد رشد کرد. هرچند این رشد هم دوامی نداشت. امروز شاخص هم وزن هزار واحد معادل ۰.۲ درصد افت را تجربه کرد.


در فرابورس هم اوضاع خوب نیست. شاخص کل فرابورس با از دست دادن ۴۱ واحد معادل ۰.۲ درصد به ۱۷،۶۸۷ واحد رسید. شاخص کل فرابورس بعد از بازار و با ابطال بعضی از معاملات کمتر از یک واحد رشد کرد.


در پایان معاملات امروز ارزش بازار در بورس و فرابورس به ۵۹،۸۶۲ هزار میلیارد ریال معادل ۲۵۶ میلیار دلار رسید.



بییشترین ورود و خروج پول


در بین صنایع بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع شیمیایی تعلق گرفت. البته این صنعت تنها صنعت مورد توجه هم بود. در سمت مخالف بانک ها، فلزات اساسی و هلدینگ ها بیشترین خروج پول را تجربه کردند.


بین شرکت ها پترولح با اختلاف توانست بیشترین نقدینگی را به سمت خود جذب کند و پس از آن وکار و رتاپح در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در سمت مقابل فولاد ، وتجارت و شستا بیشترین خروج نقدینگی امروز به نام خود ثبت کردند.





نمادهای مشکوک


ساربیل ، ددام و درهآور سه نماد مشکوک هفت روزه بودند. ساربیل شاید جالب ترین نماد در این بین باشد. امروز معاملات این نماد به پر شدن حجم مبنا منجر نشد و تمام مدت در صف فروش بود و تنها دو حقوقی بیش از ۹۹ درصد از خریدها را برعهده گرفتند که عمده خرید هم بعد از ساعت ۱۲ انجام شده است.


وکار ، ودماوند و ورازی سه نماد مشکوک ۳۰ روزه هستند. در نماد وکار امروز ۷۹ میلیون سهم معامله شد و توانست در روز قرمز بازار صف خرید بیش از ۲۰ میلیونی را تجربه کند. جالب اینکه ۶ حقوقی در سمت عرضه بیش از ۶۱ درصد مشارکت کردند اما در سمت تقاضا تقریبا ۹۹ درصد از خریدها بر عهده حقیقی ها بود. این روند موجب ورود ۱۳۱ میلیارد ریال پولی حققی به نماد شد.


بیشترین و کمترین بازدهی روز


در بین صنایع خرده فروشی با ۳.۲ درصد ، استخراج نفت و گاز با ۰.۸ درصد و فلزات اساسی با ۰.۰۵ درصد رشد بهترین بازدهی ها را به دست آوردند و در سمت مقابل هتل و رستوران با ۲.۷ ، چند رشته ای صنعتی با ۱.۵ و استخراج کانه های فلزی با ۱.۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


وکار علاوه بر اینکه مشکوک ترین نماد ۳۰ روزه بود بشترین بازدهی امروز را هم به نام خود ثبت کرد. این نماد با رشد ۵.۳ درصدی در قیمت پایانی به ۲۷۷۰ ریال رسید. این اتفاق در حالی رخ داده که هیچ خبر مهم و تاثیر گذاری در مورد وکار منتشر نشده است و آخرین تغییرات آن تغییر ترکیب هیات مدیره است. پس از بانک کار آفرین نمادهای شرکت نورد آلومنیوم و افق کوروش با ۴.۳ و ۳.۹ درصد بیشترین بادهی را داشتند.


در مقابل گشان با ۴ درصد ، سمگا با ۳ درصد و زپارس ۲.۹ درصد بیشترین کاهش ارزش را داشتند.


انتهای خبر

0
0