کوین ایران
1401/04/11
21:23
معرفی بهترین بازی‌های P۲E برای کسب درآمد در بلاک‌چین EOS

همان‌طور که می‌دانید با گسترش صنعت بلاک‌چین و برنامه‌های غیرمتمرکز، صنعت بازی‌ها نیز به‌شکل قدرتمندی وارد این حوزه شده و در حال حاضر بسیاری از بازی‌های P۲E تحت بلاک...

همان‌طور که می‌دانید با گسترش صنعت بلاک‌چین و برنامه‌های غیرمتمرکز، صنعت بازی‌ها نیز به‌شکل قدرتمندی وارد این حوزه شده و در حال حاضر بسیاری از بازی‌های P۲E تحت بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌‌شوند. بازی‌های P۲E بازی‌هایی هستند که می‌توانید در آن از طریق پیشروی در بازی کسب درآمد کرده و توکن مختص به آن را دریافت کنید. توکن‌های بازی‌های P۲E در بازار ارزهای دیجیتال مبادله می‌شوند و گردش مالی بسیار بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان بلاک‌چین‌های دیگری نیز هستند که بازی‌های P۲E را پشتیبانی می‌کنند. یکی از بلاک‌چین‌های مطرح در این زمینه EOS است.


بلاکچین EOS چیست؟

پیش از آنکه به معرفی بازی‌های P۲E اجراشده در قالب EOS بپردازیم، لازم است توضیحی درباره این بلاک‌چین داده و به این پرسش پاسخ دهیم که چرا توسعه‌دهندگان بازی‌های P۲E بلاک‌چین EOS را برای پردازش و پشتیبانی محصولات خود انتخاب کرده‌اند.


شبکه بلاک‌چین EOS به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز، این امکان را فراهم کرده که طراحان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapps) بتوانند به‌واسطه زبان برنامه‌نویسی C++ اهداف خود را محقق کنند. استفاده از این زبان به عنوان زبان پایه شبکه، برای بسیاری از طراحان مزیت مهمی محسوب می‌شود.


پس از عرضه اولیه کوین‌های EOS و استقبال قابل‌توجه کاربران حوزه ارزهای دیجیتال، جامعه طراحان و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نیز جذب این شبکه شدند و تصمیم گرفتند تا محصولات خود را در قالب این شبکه پیاده‌سازی کنند.


از طرفی یکی دیگر از علل محبوبیت بلاک‌چین EOS برای بازیکن‌ها، کارمزد صفر است. این شبکه در ازای تبادل توکن‌های دریافت‌شده در بازی‌های P۲E هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند و همین امر محبوبیت این شبکه را در حوزه بازی‌های P۲E افزایش داده است.


معرفی بهترین بازی‌های P۲E در شبکه EOS

بازی‌های P2E در شبکه EOS

۱.بازی Upland

این بازی آنلاین را می‌توان از طریق سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند نیز اجرا کرد (Android & IOS). از سال ۲۰۲۰ نسخه بتا این بازی به شکل منبع-باز در اختیار کاربران قرار گرفته است و همچنان ادامه دارد. Upland خودش را به این عنوان معرفی می‌کند: «یک نسخه NFT از جهان واقع که در قالب متاورس ارائه شده است».


در این بازی غیرمتمرکز بازیکنان می‌توانند به خرید و فروش مناطق مختلف که براساس الگوی جهان واقع طراحی شده است، بپردازند. بر اساس اطلاعات DappRadar در زمان نوشته شدن این مقاله Upland به شکل ماهیانه بیش از ۲۶۴هزار کاربر فعال دارد. رشد قابل‌توجه کاربران این شبکه، Upland را به یکی از محبوب‌ترین و مشهور‌ترین بازی‌های P۲E جهان تبدیل کرده است. اقتصاد این مجموعه تماما توسط بازیکنان و براساس قانون عرضه و تقاضا مدیریت می‌شود.


در حال حاضر نقشه دو شهر سانفرانسیسکو و نیویورک در این بازی پیاده‌سازی شده و قرار است شهرهای دیگری نیز به این مجموعه اضافه شوند. در افق آتی (Roadmap) این پروژه، گسترش هرچه بیشتر شهرها و کشورها لحاظ شده است. به‌روزرسانی‌های منظم و توسعه امکانات Upland این امکان را فراهم کرده که شبکه بتواند تعداد بالای تراکنش‌ها را بدون بروز مشکل مدیریت کند.


علاوه بر این، آپلند شامل یک بخش آموزشی با عنوان Upland.academy نیز هست که بازیکنان تازه‌وارد را راهنمایی کرده و راه‌های موفقیت در بازی را آموزش می‌دهد. این مجموعه یک انجمن تخصصی نیز در پلتفرم Discord دارد که استفاده از اطلاعات آن برای مبتدی‌ها بسیار مفید است.


بازی Wombat Dungeon Master

۲.بازی Wombat Dungeon Master

یکی دیگر از بازی‌های محبوب P۲E که تحت بلاک‌چین EOS اجرا می‌شود Wombat Dungeon Master است. این بازی از طریق ترکیب تکونولوژی بلاک‌چین و NFT توانسته مسیر جذابی را برای بازیکنان فراهم کند. ترکیب این دو تکنولوژی می‌تواند علاوه بر هیجان بازی‌‌های آنلاین، مزیت کسب درآمد را نیز فعال کند. در حال حاضر ۷۹۵۰ بازیکن هر ماه در این پلتفرم مشغول فعالیت هستند.


قهرمان بازی Wombat یک استاد معدن‌کار است که باید طی فرآیند بازی به اهدافش دست یابد. اهداف شما گنج‌های پنهان‌شده در اعماق زمین است که در قالب NFT عرضه می‌شود. شما می‌توانید از این طریق ابزار و ادوات حفاری خود را گسترش داده و پیشرفته‌تر کنید. درنتیجه‌ی این پیشرفت و افزایش مهارت شما، NFTهای بیشتر و ارزشمند‌تری را می‌‌یابید و درنتیجه درآمدتان افزایش می‌یابد.


Wombat در بلاک‌چین WAX نیز در دسترس است و پاداش بازیکنان به شکل توکن‌های EOS و WAX پرداخت می‌شود. در پایان هر فصل جوایز متعددی به بازیکنان ارائه می‌شود که جذابیت ادامه بازی را بیشتر می‌کند. در ماه گذشته فصل دوم بازی به پایان رسید.


بازی Prospector

۳.بازی Prospector

Prospector یک بازی بزرگ، استراتژیک و آنلاین است که بازیکنان را به دوره اوج یافتن طلا در قرن نوزدهم هدایت می‌کند. بازیکنان برای پیشروی در روند بازی امکانات بسیاری پیش روی خود دارند. پایه‌ای‌ترین محور بازی یافتن طلا، نقره، ابزار و ادوات و چوب است. این کالا‌ها را می‌توان از طریق تکنولوژی NFT مبادله کرد و با درآمد حاصله وارد کارهای بزرگتری مثل تاسیس یک صنعت جدید و راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف شد. این بازی علاوه بر کسب درآمد، به بازیکنان اجازه نمی‌‌دهد دچار روند تکرار و ملال شوند. راه‌های بسیاری برای ایجاد یک رقابت اقتصادی جذاب با دیگر بازیکنان وجود دارد.


هر بازیکن سه زیردست دارد که می‌توان ماموریت‌های مختلفی به آن‌ها سپرد. این کارگران از عهده تمام کارها برمی‌آیند و می‌توانید بخش مهمی از مسئولیت‌ها را به آن‌ها بسپارید. حتی می‌توانید کارگر‌ها را برای انجام کارهای بازیکنان دیگر تنظیم کرده و براساس آن حقوق دریافت کنید. به این ترتیب میزان مبادلات بازیکنان در میان یکدیگر افزایش می‌‌یابد.


Prospector جامعه هواداران قدرتمندی دارد و تعداد بازیکنان فعال آن، براساس اطلاعات DappsRada ۴۲۹۰ نفر در ماه است. در این بازی می‌توانید از طریق بانک‌ها، ارزهای دیجیتال را واریز یا برداشت کنید. همچنین می‌توانید برای افزایش مهارت و تخصص اعضای تیم از دانشگاه‌های طراحی‌شده در بازی استفاده کنید. با گسترش هرچه بیشتر امکانات جذاب این بازی، قطعا تعداد کاربران آن نیز به‌سرعت افزایش خواهد یافت.


Crypto Dynasty

۴.بازی Crypto Dynasty

Crypto Dynasty یکی از بازی‌های جدید بلاک‌چین EOS است. بازیکنان در این بازی قهرمان‌هایی را از تیم خود انتخاب کرده و به جنگ قهرمانان دیگر بازیکنان می‌فرستند. سبک این بازی شبیه به بازی‌های مشابه این حوزه است و البته طرفداران بسیاری نیز دارد. هدف نهایی بازی این است که بازیکن تا جایی که امکان دارد قلعه‌های بیشتری را تصرف کند.


علاوه بر این Crypto Dynasty دارای امکاناتی برای استخراج جوایز است که بر اساس قراردادهای هوشمند بازی عمل می‌کند. در این فرآیند بازیکنان می‌توانند توکن‌های TKT استخراج کنند و به واسطه آن در بلاک‌چین EOS سهیم شوند. این بازی در حال حاضر ۱۳۲۰ بازیکن فعال دارد.


بازی Cuties

۵.بازی Blockchain Cuties

آخرین بازی P۲E تحت شبکه EOS که قصد معرفی آن را داریم Cuties است. این بازی که با استراتژی جمع‌آوری توکن طراحی شده، شباهت ساختاری قابل توجهی به بازی‌های CryptoKitties و Axie Infinity دارد. بازیکنان می‌توانند با انواع حیوانات از قبیل خرس، سگ، گربه، مارمولک و… بازی کنند. هر بازیکن Cuties منحصربه‌فرد است و ویژگی‌های آن صرفا متعلق به خودش است. بازیکنان می‌توانند از طریق ایجاد تغییر در ظاهر حیوانات آن‌ها را متمایز کنند. علاوه بر این می‌توان از طریق شرکت در مسابقات مختلف مهارت‌های این حیوانات را ارتقا داد. بر اساس اطلاعات DappsRadar پس از یک ماه فعالیت این بازی، در حال حاضر ۵۰۰ بازیکن فعال در این شبکه فعالیت دارند.


اما برای بخش اقتصادی بازی، بازیکنان می‌توانند تمام ویژگی‌هایی را که در طول بازی به‌دست آورده‌اند را از طریق قراردادهای هوشمند در بلاک‌چین‌های مختلف ازقبیل EOS، Ethereum، NEO و Tron ارائه دهند. علاوه بر این بسیاری از ویژگی‌های گرافیکی را می‌توان در قالب NFT با دیگر بازیکنان مبادله کرد.


بررسی اهمیت و پیشرفت بازی‌‌های بلاکچینی و معرفی پروژه‌های موفق P۲E

به‌رغم فضای آشفته اقتصاد کلان در ماه‌های اخیر و روند نزولی بازار‌های مالی بزرگ، تمایل کاربران حوزه ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاری در پروژه بازی‌های P۲E (Play-to-earn) درحال افزایش است. این تمایل باعث شده میلیاردها دلار از موجودی سرمایه‌گذاران صرف این پروژه‌ها شود. بر اساس گزارشات DappRadar در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاران چندین میلیارد دلار در بلاک‌چین‌های میزبان بازی‌های P۲E و در راستای گسترش زیرساخت‌های آن هزینه کرده‌اند. طبق این گزارش در اوایل ماه گذشته بنیاد سرمایه‌گذاری a۱۶z سرمایه‌ای بالغ بر ۶۰۰میلیون دلار برای تاسیس GAMES FUND ONE تخصیص داده و هدف آن را فراهم کردن امکانات لازم برای تسلط بر آینده بازی‌های P۲E مطرح کرده است.


نیل مک‌فارلند، مدیرعامل کمپانی First Light Games در مورد روند افزایشی جذب سرمایه در بازی‌های P۲E گفته است: «در حال حاضر در موقعیت بسیار مهمی قرار گرفته‌ایم. در واقع اکنون نقطه عطف تغییر کلی ساختار بازی‌ها است. می‌توان پیوند عمیق فیسبوک و بازی Minecraft را در نظر گرفت و پیش‌بینی کرد که ۵ تا ۱۰ سال آینده، مرکز بازی‌های جهان یک متاورس مبتنی بر Web ۳ است و هسته مرکزی آن را فناوری بلاک‌چین تشکیل می‌دهد.»


در حالی که صنعت بازی‌های P۲E به‌سرعت درحال گسترش است، ظهور متاورس و فناوری Web ۳ نیز موقعیت‌ها و امکانات جدیدی را برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان آن فراهم کرده است. ما نیز در همین راستا قصد داریم به ارزیابی برخی از پیشرفت‌های اخیر بازی‌های P۲E بپردازیم و افق سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را بیشتر روشن کنیم.


پلتفرم Bridge Champ به عنوان پیشتاز خلق امکانات جدید در بازی‌های P2E

پلتفرم Bridge Champ به عنوان پیشتاز خلق امکانات جدید در بازی‌های P۲E

در حوزه به کارگیری فناوری بلاک‌چین در بازی‌های جدید، Bridge Champis اولین پلتفرمی است که امکان ارتباط مستقیم بازیکنان را مستقل از موقعیت جغرافیایی آن‌ها فراهم کرده است. در واقع Bridge Champis توانسته با ایجاد یک محیط چند منظوره مبتنی بر بلاک‌چین، مناسبات جهان واقع را در بازی‌های جدید پیاده‌سازی کند. شما می‌توانید در محیط مجازی آموزش ببینید، مهارت‌های خود را افزایش دهید، به شکل تفریحی بازی کنید و یا حتی میزبان رقابت‌های مختلفی شوید که بازیکنان دیگر در آن شرکت می‌کنند.


بازی‌های جدید حوزه P۲E بر افزایش امکانات و گسترش زیرساخت‌های ارتباط مجازی متمرکز شده‌اند. توسعه‌دهندگان این بازی‌ها تلاش می‌کنند تا تمام ویژگی‌های یک شبکه اجتماعی عظیم را به عنوان بخشی از بازی پیاده‌سازی کرده و روند برقراری ارتباط بین بازیکنان را به یک سطح جدید وارد کنند.


در حال حاضر تیم Bridge Champ بر مجموعه‌ای از بازی‌ها تمرکز کرده و بر اساس پیش‌بینی آتی (Roadmap) قصد دارد امکانات بسیاری را در راستای تسهیل و افزایش کیفیت ارتباط بازیکنان ارائه دهد. این امکانات شامل اپلیکیشن موبایل، برگزاری تورنمنت‌های متعدد، استفاده از فناوری NFT ، یکپارچه‌‌سازی شبکه‌های اجتماعی و غیره است.


ترکیب جهان واقع و تکنولوژی NFT در متاورس Silks

ترکیب جهان واقع و تکنولوژی NFT در متاورس Silks

پیشرفت بزرگ بعدی در حوزه بازی‌های P۲E ظهور متاورس‌ها و پیوند آن با تکنولوژی NFT بود. به عنوان نمونه در بازی Silks می‌توانید مسابقات اسب‌دوانی را به شکل حیرت‌انگیزی تجربه کنید. Silks یکی از بازی‌های مبتنی بر متاورس است که توانسته نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و بر اساس گزارشات، در چند ماه آینده ۵۵میلیون دلار بودجه دریافت خواهد کرد.


شاید برایتان سوال باشد که یک بازی اسب‌دوانی چه ویژگی منحصربه‌فردی دارد و استفاده از متاورس و NFT در آن به چه معناست! در این بازی اسب‌ها از زمان به دنیا آمدن دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند و توسط فناوری NFT مالکیت اسب موردنظر از آن شما خواهد بود. طبیعی است که ظهور NFT بازار خرید و فروش این اسب‌ها را داغ می‌کند. طبق قواعد این بازی، ارزش NFT‌ها بر اساس عملکرد آن اسب تغییر می‌کند. به عبارتی این اسب‌ها صرفا یک کد کامپیوتری نیستند بلکه بازنمایی از اسب‌های واقعی هستند. بر اساس عملکرد این اسب‌ها شما می‌توانید جوایزی در قالب ارزهای دیجیتال دریافت کنید.


متاورس Silks برای حفاظت از سرمایه بازیکنان نوعی ارز دیجیتال غیر تورمی نیز ارائه می‌دهد که بازیکنان از نوسانات حوزه ارزهای دیجیتال در امان باشند. علاوه بر این NFTهای منتشرشده در این بازی اصطلاحا ارگانیک محسوب می‌شوند؛ به این معنا که هر NFT بازنمایی از یک اسب اصیل موجود در جهان واقع است و به همین خاطر تعداد NFTها محدود است. در بسیاری از بازی‌ها ساخت NFTها هیچ محدودیتی را شامل نمی‌شود. اما محدودیت NFTهای Silks باعث افزایش قابل‌توجه ارزش آن خواهد شد.


پیشرفت زیرساخت‌های پیاده‌سازی eSports به شکل P2E

پیشرفت زیرساخت‌های پیاده‌سازی eSports به شکل P۲E

صنعت ورزش‌های الکترونیک همواره برای ورود به حوزه بازی‌های P۲E با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بوده است. کمپانی Ignite Tournaments برای اولین بار موفق به ایجاد یک زیرساخت مبتنی بر بلاک‌چین برای اجرای این پروژه شده است.


بر اساس گزارش تیم Ignite Tournaments هدف این تیم تمرکز بر موانع پیش روی چنین بازی‌هایی است. نبود اپلیکیشن موبایل سازگار با ساختار بلاک‌چین، تمرکز بیش از حد شبکه، نبود شفافیت کافی و تاخیر در پرداخت‌ها؛ مسائل اصلی این دست از پروژه‌ها به شمار می‌آید. به همین خاطر در ساختار طراحی‌شده توسط این تیم در قدم اول ارائه اپلیکیشن‌های موبایل (Android & IOS) امکان‌پذیر شد.


علاوه‌براین تیم، Ignite Tournaments امکانات دیگری را برای مدیریت تورنمنت‌ها، انتخاب بازیکنان، استفاده از فناوری NFT، چت آنلاین، رای‌گیری درون شبکه‌ای، جوایز اسپانسرها و قابلیت داوری خودکار مسابقات را فراهم کرده است. تمام این ویژگی‌ها به این معنا است که تیم توسعه‌دهنده تلاش می‌کند با شبیه‌سازی کامل جهان ورزش در دنیای واقع، علاقه‌مندان را برای تجربه یک امر دور از انتظار (ورود به اقتصاد ورزش) دعوت کند.


ترکیب شبکه‌های مختلف در ساخت یک جهان دلخواه: atREALM

ترکیب شبکه‌های مختلف در ساخت یک جهان دلخواه: atREALM

در قدم آخر به مرحله‌ای می‌پردازیم که در آن توسعه‌دهندگان چند شبکه مختلف را با هم ترکیب کرده و دنیایی از امکانات مجازی را برای کاربران فراهم می‌کنند. atREALM یکی از نمونه‌های بارز این حوزه است. atREALM متاورسی است که در آن کاربران می‌توانند اکوسیستم مخصوص به خود را بسازند. این بازی تلاش می‌کند که بازیکنان را به ارتباط موثر‌تری سوق دهد و از خلاقیت آن‌ها در راستای خلق ساختار‌های جدید بازی و ‌NFTهای مختلف، استفاده کند. شما می‌توانید NFT حیوانات خانگی خود را وارد این متاورس کنید، به REALMهای دیگر سفر کنید و با استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده در جهان‌های ساخته‌شده توسط دیگران شریک شوید. علاوه بر این امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری با دوستان نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده است.


این مجموعه به بازیکنان اجازه می‌دهد تا جهان‌های کوچکی برای خود خلق کنند و در هر موقعیتی با توجه به نیاز و ترجیح خودشان وارد یکی از آن‌ها شوند. طراحی تمام جزئیات این جهان‌های کوچک توسط بازیکن صورت می‌گیرد و همین امر می‌تواند قدرت خلاقیت کاربران را کاملا آشکار کند.


برخلاف اکثر متاورس‌های مبتنی بر بازی‌های P۲E در مجموعه atREALM می‌توانید NFTها را در بلاک‌چین‌های مختلف ارائه دهید. بازیکنان می‌توانند NFTهای خود را در لایه دوم Polygon، Ethereum و حتی Reef Chain ارائه دهند. این متاورس به تازگی ارتباطی با بازار مهم OpenSea برقرار کرده که باعث می‌شود atREALM به معتبرترین بازار NFT جهان مجهز شود.


همانطور که گفته شد متاورس atREALM نمونه بارز ترکیب چندین شبکه مختلف برای ساخت یک جهان جدید است. می‌توان به افق آتی این مجموعه بسیار امیدوار بود و در حال حاضر نیز توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است.



انتهای خبر

0
0