بورس۲۴
1402/03/09
16:38
شاخص کل مقابل صندوق های سهامی شرمنده شد!

از حدود ۱۰۵ صندوق سرمایه گذاری در سهام ۱۴ صندوق عمری کمتر از یک سال دارند. از بین ۹۰ صندوق سهامی که بیش از یک سال از تاریخ آغاز فعالیتشان می گذرد ۸۳ درصد یعنی ۷۵ صندوق در یک سال اخیر بیشتر از شاخص کل بازدهی کسب کردند.

شاخص کل مقابل صندوق های سهامی شرمنده شد!

بورس۲۴ : از حدود ۱۰۵ صندوق سرمایه گذاری در سهام ۱۴ صندوق عمری کمتر از یک سال دارند. از بین ۹۰ صندوق سهامی که بیش از یک سال از تاریخ آغاز فعالیتشان می گذرد ۸۳ درصد یعنی ۷۵ صندوق در یک سال اخیر بیشتر از شاخص کل بازدهی کسب کردند.


بیشترین بازدهی ۸۴ درصد بود که به صندوق های واسطه گری مالی یکم و ثروت داریوش تعلق داشت. مشترک دماسنج با کسب بازدهی ۸۰ درصد در رتبه دوم قرار گرفت. صندوق های مشترک گنجینه ارمغان الماس و پالایشی یکم هم که هر یک ۷۹ درصد بازدهی کسب کردند به طور مشترک در مقام سوم پربازده ترین صندوق های سهامی قرار گرفتند.


صندوق های آهنگ سهام کیان، مشترک سبحان، آسمان آرمانی سهام، اعتبار سهام ایرانیان، مشترک مبین سرمایه، فراز داریک، مشترک نیکوکاری ندای امید، ثروت افزون ثمین، فیروزه موفقیت، مشترک پویا، سهامی اهرمی کاریزما، مشترک نوید انصار، آوای تاراز زاگرس و مشترک آسمان یکم نیز بین ۷۰ تا ۷۸ درصد بازدهی کسب کردند و نام خود را در لیست پربازده ترین صندوق های سهامی یک سال اخیر به ثبت رساندند.


صندوق سلام فارابی نیز در یک ساله گذشته جزو برترین صندوق های سهامی بازار بود و حدود ۷۰ درصد بازدهی داشت. صندوق های مشترک بانک خاورمیانه، مشترک کاریزما و زمرد آگاه با کسب بازدهی ۶۸ درصدی پس از سلام فارابی قرار گرفتند.


حداقل بازدهی صندوق های سهامی در دوره یک ساله ۲۹ درصد بود. ۱۴ صندوقی که در کسب بازدهی از شاخص کل عقب ماندند بین ۲۹ تا ۴۷ درصد رشد ارزش داشتند.


صندوق سرمایه گذاریصندوق سرمایه گذاریصندوق سرمایه گذاری
انتهای خبر

0
0