بورسینه
1400/07/07
18:00
🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (#پالایش) با ارزش ۲۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن ...

🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (#پالایش) با ارزش ۲۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق #اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت #کمند نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.



🔹حقیقی‌ها معادل ۶میلیارد تومان واحدهای صندوق نگین سامان (#کارین) را از حقوقی‌ها خریدند (هشت درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت #اعتماد را به ارزش ۶۱میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۷.۷درصد معاملات).



🔹دارندگان صندوق شاخصی بازار آشنا (#وبازار) رشد ۲.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق امین تدبیرگران فردا (#الماس) با زیان ۱.۴درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۲درصد) در رابطه با صندوق #وبازار در تابلو معاملات نقش ببندد.



🔹دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۳۷۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۹درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.



🔹از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۱۸میلیارد و ۹۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (دو درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای #زر افشان اختصاص یافت.



🔹کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۹۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۸۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۳۳۵میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۹۷۵میلیارد تومان بود.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0