تحلیل کاربردی هلالات
1402/04/05
08:04
#خوب_است_بدانیم_که دوشنبه 5 تیر 1) نمره بازار در انتهای بازار روز قبل بر اساس کانال پایش بازار 2- 2) ارزش معاملات خرد 7.3همت 3) خالص معاملات کده...

#خوب_است_بدانیم_که دوشنبه ۵ تیر



۱) نمره بازار در انتهای بازار روز قبل بر اساس کانال پایش بازار ۲-



۲) ارزش معاملات خرد ۷.۳همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: فروش (هم جهت با میانگین حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۲.۷٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: اصلاحی-رکود



۶) کرملین می گوید "پس از آنکه ولادیمیر پوتین برای خواباندن شورش ناچار به پذیرش توافق عفو شد رئیس گروه مزدور واگنر با به تبعید رفتن در بلاروس موافقت کرد ."



۷) دونالد ترامپ می گوید "همه شروع به خرید نفت از ایران کردند و ایران حالا بسیار ثروتمند شده و به جای داشتن یک موقعیت عالی در مذاکره، ما الان موضع وحشتناکی در مذاکره داریم و دولت بایدن در واقع در تلاش برای انجام یک معامله‌ای هست که از اولی (برجام) بدتر هست."



۸) صنعت معدن نوشت "قیمتهای پلی پروپیلن در بازارهای ترکیه در طول هفته کاهش یافت و سنتیمنت بازار ضعیف باقی ماند. از طرفی به دلیل تعطیلات مذهبی هفته آینده، فعالیت‌ها به شدت کاهش یافته است."



۹) تقاضای آلکیل بنزن خطی در بازار آسیا و هند در سطح پایینی قرار دارد و خریداران، خریدهای خود را به تعویق میاندازند. با این حال، تامین‌کنندگان با توجه به حاشیه های ناچیز، مایل به تخفیف‌های قابل توجه نیستند.



۱۰) صنعت معدن نوشت "در خصوص بازار فولاد، تعطیلات ۴ روزه جشنواره قایق اژدها در چین روی قیمتها فشار وارد کرد. هفته گذشته اخباری از برنامه های دولت چین منتشر شد که سرمایه گذاران را نسبت به آینده اقتصاد چین ناامید کرد. داده های اخیر اقتصاد چین ضعیف بوده که به نظر می رسد سرمایه گذاران انتظار ندارند به زودی تقاضا به بازار کامودیتی ها برگردد."



۱۱) در اقتصاد جهانی، در کنار سیاستهای انقباضی بانکهای مرکزی دنیا، تعداد سیاست های محرک اقتصادی در چین نیز امیدوار کننده نبوده است. امید به بهبود اقتصاد چین با چندین ماه داده های ضعیفتر از انتظارات در بخش مصرف، تولید و بازار املاک، کمرنگ شده است.



۱۲) تحلیلگران می گویند در کنار طرح های کاهش تولید اوپک پلاس، به نظر می رسد که عرضه ذخائر نفتی توسط آمریکا نیز کاهش یافته و البته با توجه به ضعف تقاضا، قیمت ها نسبتا با ثبات است.



۱۳) صنعت معدن نوشت "با توجه بقه بحران نسبی در بازار مسکن چین و تاثیرات آن بر اقتصاد این کشور، میزان خرید و مصرف پلی اتیلن بسیار اندک می باشد. همچنین کاهش ارزش یوان در مقابل دلار نیز باعث کاهش واردات چین شده است."



۱۴) تقاضای ضعیف صنعت ساخت و ساز قیمت روی را به سطوحی رسانده است که باعث می شود برخی از تولیدکنندگان سود کم و حتی در زیان قرار بگیرند. یک دوره طولانی زیر ۲۴۰۰ دلار در هر تن برای قیمت روی احتمالا باعث کاهش تولید خواهد شد. معدن روی تارا در ایرلند زنگ خطر را به صدا درآورده و به عنوان اولین معدن فعالیت خود را متوقف کرده است. (کف قیمت روی هم مشخص شد-هلالات)



۱۵) قیمت اونس طلا در هفته گذشته نزولی بود. علت این مساله رویکرد فدرال رزرو برای افزایش دو مرحله ای نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۳ است که منجر به خروج معامله گران کوتاه مدتی از موقعیت های خرید در اونس می شود ازین جهت که آن ها هزینه فرصت نگهداری موقعیت خرید خود را بالا می دانند.



۱۶) سطح موجودی مس در انبارهای رجیستر شده به پایین ترین سطوح تاریخی خود رسیده که منجر به حمایت از قیمت مس می شود.



۱۷) طی روز جاری کتوسعه به روش ترکیبی عرضه می شود و سرمایه گذاران حقیقی نیز قادر به خرید خواهند بود.



۱۸) حتاید با فروش دارایی های مازاد (مستهلک) حدود ۳۵میلیارد تومان سود به دست آورد.



۱۹) خپارس به افزایش ۵۲درصدی نرخ خرید قطعات مورد نیاز کوئیک در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ اشاره کرده که طبعا به پشتوانه این اطلاعات لازم خواهد بود افزایش نرخ متناسبی بگیرد.



۲۰) روز گذشته قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام نگردید. دفتر توسعه صنایع پایین دستی، به اعلام قیمت فرآورده های نفتی و خوراک های پالایشی بر اساس نرخ دلار مبادله ای اشاره کرده و اعلام نموده که پس از تعیین تکلیف این موضوع تا آخر هفته، قیمت پایه صنعت پتروشیمی را اعلام می کند.



۲۱) به زودی، آنومالی D۱۹ است با سرمایه گذاری مشترک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و چادرملو به بهره برداری خواهد رسید.



۲۲) بسویچ، حبندر، قشهد، ثباغ، ونیکی ... اطلاعیه جدید در خصوص روند افزایش سرمایه دادند.

انتهای خبر

0
0