آکادمی هلاکوئی
1401/06/24
11:49
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۴ شهریور)

در بحبوحه شماره معکوس برای راه اندازی هاردفورک…

در بحبوحه شماره معکوس برای راه اندازی هاردفورک مورد انتظار اتریوم، بیت کوین و اتر بیشتر روز چهارشنبه را در محدوده ای ثابت معامله شدند. قیمت بیت کوین (BTC) در مقایسه با میانگین متحرک ۲۰ روزه، چند درصد کاهش یافت و به زیر حمایت روانی ۲۰۰۰۰ دلار رسید. در نهایت نیز کف هفتگی جدیدی را به ثبت رساند و روند اصلاح صعودی تازه ای را در پیش گرفت. در حال حاضر، رمزارز اول بازار با قیمت ۲۰۲۴۰ دلار و ارزش بازاری درحدود ۳۸۴.۸۱ میلیارد دلار ترید می شود. چیرگی آن بر آلتکوین ها نیز در حدود ۳۹ درصد باقی مانده است.


در بازار سهام ایالات متحده نیز نوعی رکود نسبی به چشم می خورد به طوری که ۳ شاخص اصلی بازار یعنی میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، نزدک کامپوزیت و S&P ۵۰۰ به ترتیب ۰.۱٪، ۰.۷٪ و ۰.۳٪ افزایش را در آخرین جلسه معاملات ثبت کردند. در همین مدت، قیمت نفت خام ۱.۷ درصد و قیمت گاز طبیعی ۱۰ درصد افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا(DXY) نیز افزایش ۰.۱ درصدی را تجربه کرد و ضریب همبستگی خود با BTC را به ۰.۸۵- رساند.


دیگر اتفاق مهم بازار شاخص بهای تولیدکننده در ماه آگوست (مرداد و شهریور) است که هم در مقیاس سالانه و هم به صورت ماهانه کاهش یافته است. PPI سالانه به ۸.۷ درصد رسید درحالی که رقم ۸.۹ درصد برای آن پیش بینی می شد.


بازار24 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (24 شهریور)

بازار آلتکوین ها پس از اصلاح گسترده دیروز، تاحدودی آرام گرفته و نوسانات کمتری را تجربه می کند. اتریوم در آستانه ادغام، همچنان کاهش قیمت را شاهد بوده و اکنون با قیمت ۱۶۰۱ دلار ترید می شود. در این بین، اترمین (Ethermine) بزرگترین استخر استخراج اتریوم از اعلام کرده است پس از تکمیل ادغام ارائه خدمات برای این شبکه را متوقف می کند. کاربران اترمین می توانند از سرورهای وابسته دیگر برای استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) استفاده کنند.


بایننس کوین (۱.۰۹-٪) و دوج کوین (۰.۹۵-٪) در بین ارزهای برتر بازار، در منطقه قرمز معامله می شوند. ریپل، کاردانو و سولانا نیز رشد اندکی را شاهد هستند.


در میان رمزارزهای کوچکتر بازار، سلسیوس (CEL) که اکنون در جایگاه ۶۲ بازار ایستاده است، ۱۰۱ درصد رشد در تایم فریم روزانه را ثبت کرده و با جهشی شارپی به ۲.۹۶ دلار رسیده است.


در نهایت، ارزش کل بازار دارایی های رمزنگاری شده امروز به زیر ۱ تریلیون دلار رسیده و شاخص ترس و طمع همچنان در منطقه “ترس” قرار دارد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0