آکادمی هلاکوئی
1401/06/08
12:16
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۸ شهریور)

بیت کوین (BTC) هفته جدید را در محدوده…

بیت کوین (BTC) هفته جدید را در محدوده مثبت آغاز کرد و میانگین حجم معاملات آن تا ۳ درصد افزایش یافت. بزرگترین ارز رمزنگاری شده بازار روز دوشنبه پس از سه روز متوالی، به روند رشد بازگشت و زیان های هفتگی خود را تا حدود ۳ درصد کاهش داد. با تداوم این روند صعودی، قیمت مارک ۲۰ هزار دلار را پس گرفت و اکنون با ۳.۴۱ رشد در تایم فریم روزانه، به حدود ۲۰۵۰۰ دلار رسیده است.


این تغییرات مثبت، افزایش ارزش بازار بیت کوین تا مرز ۳۹۰.۵۰ میلیارد دلار را در پی داشت ولی با توجه به عملکرد نسبتا بهتر آلتکوین ها در این بازه زمانی، دامیننس آن به حدود ۳۹.۳٪ رسید. شاخص ترس و طمع نیز با چند پله کاهش، از منطقه “ترس شدید” به منطقه “ترس” وارد شده و عدد ۲۷ را نشان می دهد.


به نظر می‌رسد بازارها هنوز در حال هضم اظهارات هفته گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جکسون هول هستند، اگرچه فقدان داده‌های اقتصادی تاثیرگذار نیز تاحدودی به این معاملات متزلزل کمک کرده است. در سطح جهانی، توجه بازارهای مالی احتمالا به داده های نرخ تورم آلمان در ماه اوت (مرداد و شهریور) که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، معطوف خواهند شد. انتظار می رود این معیار نسبت به سال گذشته ۸.۲ درصد افزایش داشته باشد.


بازار سهام نیز روز دوشنبه کاهش یافت و سه شاخص اصلی S&P ۵۰۰، میانگین صنعتی داوجونز و نزدک کامپوزیت به ترتیب ۰.۶٪، ۰.۷٪ و ۱٪ سقوط کردند. معاملات آتی نفت خام ۴.۲ درصد افزایش و ارزش گاز طبیعی ۰.۴ درصد کاهش یافت.


بازار8 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (8 شهریور)

این روند بهبود به بازار آلتکوین ها نیز کشیده شد و بخش زیادی از بازار را به منطقه سبز کشاند. اتر (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، دیروز ۸.۲ درصد افزایش یافته و به زنجیره باخت سه روزه خود پایان داده است. این روند امروز نیز ادامه یافت و باعث شد اتر با ۹.۹۵٪ رشد در تایم فریم روزانه به حدود ۱۵۹۵ دلار برسد.


بایننس کوین (۴.۶۸٪) به مارک ۳۰۰ دلار نزدیکتر شده و با قیمت ۲۹۰ دلار ترید می شود. ریپل، کاردانو، دوج کوین و پولکادات نیز با نسبت رشد مشابه به صعود ادامه می دهند.


در این میان، آوالانچ (۱۳.۸۱٪)، اتریوم کلاسیک (۱۰.۰۲٪)، کازماس (۱۱.۵۵٪) و فلو (۱۳.۱۶٪) جهشی دورقمی را تجربه می کنند. ولی برنده اصلی بازار، لیدودائو است که با رشد ۱۸.۲٪ خود به مرز ۱.۹۰ دلار رسیده است.


ارزش تجمعی بازار کریپتو نیز امروز چند میلیارد دلار بهبود یافته و به ۹۹۳.۶۶ میلیارد دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0