دنیای بورس
1403/06/17
14:05
ریزش شاخص بورس؛ اثر وام‌های ارزان بر بازار

اکوایران: پس از افشای وام‌های ارزان هیئت مدیره بورس تهران امروز مجید عشقی استعفا داد و شاخص کل بورس نیز ریزش کرد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۷ هزار و ۶۶۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۶۲۸ واحد رسید.



شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و ۹۸۹ واحدی در رقم ۶۶۱ هزار و ۶۹۱ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس ۲۴ واحد رشد کرد به رقم ۲۱ هزار و ۲۶۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۴۴۱ واحد به سطح ۱۱۴ هزار و ۲۷ واحد رسید.


همچنین بخوانید: عشقی استعفا کرد/ ویژه‌خواری‌ها به پایان رسید؟

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پس از حاشیه‌های مبنی بر دریافت وام‌های میلیاردی امروز استعفا کرد.

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۹۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.


امروز نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۸ میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای شفام، فپنتا، شستا و شاوان بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبریز، شبهرن، وبملت، غپآذر و وبصادر تعلق داشت.


ریزش شاخص بورس؛ اثر وام‌های ارزان بر بازار15

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و وبملت نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارس، نوری و شبریز نمادهای سبزپوشی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای شاوان، خاور و سپیدار بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای سامان، حسینا و فصبا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، خنور و شفام بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.


امروز ارزش معاملات خرد سهام با افت ۸ درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم ۳ هزار و ۵۷ میلیارد تومان رسید.


ریزش شاخص بورس؛ اثر وام‌های ارزان بر بازار17

جدول ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۸۵ میلیارد تومان بود.


پس از فولاد، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد حکشتی و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد ۶۷۸ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۷۹ سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فولاد تعلق داشت. دو نماد شستا و خاور نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۱۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۱۴۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۶۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۴۰ درصدی به رقم ۴۶۸ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ریزش شاخص بورس؛ اثر وام‌های ارزان بر بازار14
انتهای خبر

0
0