بورس۲۴
1402/02/06
14:35
تزریق پول حقیقی ها همچنان ادامه دارد

ارزش معاملات خرد روز جاری با ۱۱ درصد کاهش نسبت به دیروز به ۱۶,۵ همت رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، انبوه سازی و بانک ها و موسسات بود.

تزریق پول حقیقی ها همچنان ادامه دارد

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد روز جاری با ۱۱ درصد کاهش نسبت به دیروز به ۱۶,۵ همت رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، انبوه سازی و بانک ها و موسسات بود.


تراز پول خرد بازار مثبت ۷۱۵ میلیارد تومان و در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله منفی ۵۰ میلیارد تومان بود.


گروه محصولات شیمیایی صدرنشین ورود پول خرد امروز شد. گروه های فلزات اساسی و فعالیت های کمکی نیز در رتبه های دوم و سوم عمده ترین تزریق نقدینگی حقیقی قرار گرفتند. اما گروه های شرکت های چند رشته ای صنعتی، فرآورده های نفتی و بانک ها و موسسات متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند.


حقیقی ها تا توانستند نمادهای پترول، تملت، فخوز، اپال، کویر، برکت، شیرانف نوری، خریخت و واتی را از حقوقی ها خریداری کردند. حقوقی ها هم در مقابل عرضه حقیقی ها بیشترین حمایت خود را از نمادهای خساپا، خودرو، وکغدیر، وبصادر، شتران، کالا، فولاد، وغدیر، وتجارت و وبملت نشان دادند.


شاخص کل که طی نیم ساعت نخست بیش از ۱۶ هزار واحد کاهش داشت در ادامه بخش عمده ای از این افت را جبران کرد و با کاهش ۳ هزار واحدی نسبت به دیروز و قرارگیری در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار واحد کار خود را پایان برد.


شاخص هموزن نیز در سی دقیقه اول بالغ بر ۴ هزار واحد کاهش داشت اما در ادامه نه تنها کل این افت را جبران کرد بلکه با ادامه صعود خود ۵ هزار واحد بالاتر از ارتفاع دیروز و در محدوده ۷۸۶ هزار واحدی ایستاد.


نمادهای نوری و فخوز بیشترین اثر مثبت و فملی، خودرو، وغدیر، وبملت و میدکو عمده ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


شاخص فرابورس نیز در ابتدا منفی بود اما در پایان ۲۲۵ واحد افزایش را تجربه کرد و به ارتفاع ۲۹,۷۴۳ واحد رسید.

انتهای خبر

0
0