بورس پرس
1399/11/18
14:42
معاملات مشکوک سه سرمایه گذاری، سه سیمانی، سهم تازه وارد + ۸ نماد

در روز افت ۳۷ هزار و ۶۲۰ واحدی شاخص، سه سرمایه گذاری ، سه شرکت سیمانی، سهم تازه وارد به همراه ۸ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام در ادامه فشار فروش هفته قبل و با افت قیمت در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۳۷ هزار و ۶۲۰ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۱۳۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۷ و ۴.۶ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، ایران خودرو، بانک تجارت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه بانک ملت با داد و ستد بیش از ۳۱۴، ۲۲۳، ۱۲۶، ۱۰۵ و ۸۳ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۶ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت کاغذسازی کاوه حاضر در بازار دوم بورس با رشد ۱.۴ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۳۳.۷ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های توسعه و عمران نائین ، سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ، سیمان فارس، پلی پروپیلن جم ، سیمان داراب، پلاستیران، سر مایه گذاری ساختمانی بین المللی نام آوران مهندسی ، توسعه بین المللی پدیده شاندیز، سیمان کردستان، سرمایه گذاری اقتصاد نوین، صنایع تجهیزات نفت، نورد و قطعات فولادی، آبادگران کیش و زر ماکارون (سهم تازه وارد) مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور سه سرمایه گذاری، سه شرکت سیمانی، سهم تازه وارد به همراه ۸ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0