همفکران
1400/05/06
09:00
تغییر سهام سهامداران عمده/ بازگشت بانکی‌ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در دو روز گذشته معاملاتی که به دلیل برگزاری مجامع بانکی ها خرید یا حمایت خاصی از بانکی‌ها شکل نگرفت اما در روز سه‌شنبه، با بازشدن نماد ها، بانکی‌ها به دور حمایت بازگشتند. صندوق سرمایه‌گذاری مشترک افق کارگزاری بانک خاور یک‌میلیون از سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرد. صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۵ میلیون سهام بانک پارسیان، صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۸ میلیون از سهام بانک پاسارگاد، صندوق بازار گردانی تجارت بیش از ۷۱ میلیون از سهام بانک تجارت و صندوق سرمایه‌گذاری افتخار حافظ نیز اقدام به خرید یک‌میلیون از سهام بانک ایران‌زمین کرد.


باگذشت ماه‌ها دارویی‌ها همچنان مورد اقبال بازار هستند، هرچند رقم‌های خریداری‌شده در برکت اندک است اما این نکته قابل‌توجه است که همه‌روزه نام برخی شرکت‌ها همچون، تدبیرگران فردا و ستاد اجرایی فرمان و... در جدول لیست خریداران برکت دیده می‌شود که بیانگر حمایت‌های مداوم شرکت‌ها از برکت است.


اما در همین روز، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین بیش از ۵ میلیون از سهام شیمی دارویی دارو پخش و بیش از ۲ میلیون از سهام کارخانجات دارو پخش را بفروش رساند، این شرکت در اقدامی دیگر یکی میلیون از سهام تولید مواد اولیه دارو پخش را نیز بفروش رساند.


در گروه غذایی، شرکت صنایع غذایی شهدین کام بیش از ۹۸ میلیون از سهام شرکت ویتانا را بفروش رساند، همچنین شرکت گروه تولیدی نیز ۳ میلیون از سهام کشت و صنعت چین‌چین را بفروش رساند.


در سیمانی‌ها، سیمان دورود برای سومین روز پیاپی فروشنده داشت، صندوق صبا گستر نفت و گاز که در دو روز گذشته بیش از دو میلیون از سهام این شرکت را بفروش رسانده بود روز سه‌شنبه نیز بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان دورود را بفروش رساند.


در گروه پتروشیمی‌ها اما برای دومین روز پیاپی پتروشیمی بوعلی سینا فروشنده داشت، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس که روز گذشته بیش از ۲ میلیون سهام این پتروشیمی را بفروش رسانده بود، روز معاملاتی گذشته نیز یک‌میلیون دیگر از سهام این شرکت را بفروش رساند اما قابل‌توجه است که صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس در همین روز بیش از ۷ میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را خریداری کرد.



انتهای خبر

0
0