رمزارز نیوز
1401/03/03
12:21
همه چیز برای صعود فانتوم فراهم شده است!

پس از صعود قابل‌توجه ۲۰۰۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال فانتوم (FTM) در سال ۲۰۲۱، این ارز نیز در طول بحران اخیر، سقوط… مطالعه مطلب ...

پس از صعود قابل‌توجه ۲۰۰۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال فانتوم (FTM) در سال ۲۰۲۱، این ارز نیز در طول بحران اخیر، سقوط کرد. قیمت فانتوم که در بالاترین حد خود به ۴۶/۳ دلار رسیده بود، پس بحران اخیر و نیز به دلایل دیگری ازجمله شکست پروژه Solidy DeFi و خروج برنامه‌نویس اصلی‌اش آندره کرونیه (Andre Cronje) به پایین‌ترین سطح خود یعنی زیر ۲۵/۰ دلار رسید.


رمزارز نیوز در اینستاگرام آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.


مشاهده به گزارش سایت کوین تلگراف، داده‌های cointelegraph markets pro و tradingview نشان می‌دهند که قیمت فانتوم در تاریخ ۲۳ می با ۱۱۹/۲۳ درصد صعود از ۰/۲۳۸ به ۰/۵۲۱۶ دلار رسیده است.

ftm-tusd-cronje-return-protocol-updates

سه دلیل اصلی رشد اخیر قیمت فانتوم موارد زیر هستند.


راه‌اندازی اولین استیبل کوین fUSD

بزرگ‌ترین پیشرفت شبکه فانتوم در چند هفته اخیر، راه‌اندازی استیبل کوین بومی‌اش یعنی fUSD بوده است. این استیبل کوین پس از فروپاشی TerraUSD ایجادشده و به دنبال آن است که با ارائه یک جایگزین با وثیقه بیشتر یا Over Collateralized بخشی از سرمایه در حال فرار از استیبل کوین‌های الگوریتمی را جذب کند.


در تاریخ ۲۰ می، بنیاد فانتوم، آپدیتی شامل شاخص حداکثر وثیقه (maximum collateral factor) و سقف ضرب تعیین‌شده برای هر شکل از وثیقه پشتیبانی‌شده را منتشر کرد. این بنیاد، همچنین، پاداش استیکینگ fUSD را برابر با ۱۱/۳ درصد اعلام کرد.


این آپدیت، همچنین، شامل جزئیاتی در رابطه با لیکویید استیکنیگ فانتوم، تعیین یک سقف ۱۵۰ میلیونی برای فانتوم‌های استیک‌شده (sFTM)، حذف اعتباردهنده‌ها از لیست واجدین شرایط ضرب sFTM و تعیین نسبت وام به ارزش (LTV) فانتوم برابر با ۹۰ درصد برای مصارف ضرب sFTM بود.


ارتقاء پروتکل‌ها و انتشار اعلامیه‌های مشارکت جدید

به‌روزرسانی‌های اخیر پروتکل و مشارکت‌های جدید، سبب تقویت حرکت فانتوم شده‌اند. ازجمله نتایج حاصل‌شده، راه‌اندازی Snapsyns است که زمان پیوستن یک گره جدید به شبکه و سینک‌شدن با آن را از ۲۴ ساعت به هفت ساعت کاهش می‌دهد. امری که به اطمینان، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی بیشتر شبکه کمک می‌کند.


فانتوم، همچنین، اعلام کرده که در حال راه‌اندازی گیت کوین (Gitcoin) به‌منظور تسهیل فرآیند دریافت کمک‌های مالی است که به‌منظور توسعه این اکوسیستم به آن ارسال می‌شوند.


همکاری با شرکت unmarshal، ارائه‌دهنده زیرساخت‌های web۳، به‌منظور تسهیل دسترسی توسعه‌دهندگان به داده‌های آن‌چین سازمان‌یافته و دانه‌بندی‌شده از دیگر فعالیت‌های فانتوم است.


دیگر همکاری فانتوم با شرکت XP.Network است که درنتیجه آن، کاربران این شبکه می‌توانند توکن‌های NFT خود را بین شبکه‌های اتریوم، بایننس، Elrond، AURORA، ترون، آوالانچ و Velas جابجا کنند.


گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازگشت آندره کرونیه

یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت اخیر فانتوم، گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال همکاری آندره کرونیه، برنامه‌نویس معروف و سابق این شبکه در توسعه برنامه‌های DeFi است.


گمانه‌زنی‌ها زمانی آغاز شد که کرونیه در تاریخ ۲۰ می، یک پیشنهاد برای بهینه‌سازی fUSD برای حل مشکلات مربوط به depegging پیشنهاد کرد. همچنین، یک کیف پول که گمان می‌رود متعلق به او باشد در دو هفته گذشته، بیش از ۱۰۰ میلیون فانتوم خریده است.


داده‌های VORTECS در Cointelegraph markets pro افزایش قیمت فانتوم را از ۲۰ می، پیش‌بینی کرده بودند. امتیاز VORTECS، یک مقایسه الگوریتمی از شرایط تاریخی و فعلی بازار است که از ترکیبی از داده‌ها ازجمله احساسات بازار، حجم معاملات، آخرین تغییرات قیمت و فعالیت‌های توییتری به دست می‌آید.


همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود، امتیاز VORTECS برای فانتوم، هم‌زمان با شروع افزایش ۶۲/۳ درصدی قیمت آن، طی سه روز، به بالاترین سطح خود یعنی ۸۹ رسیده است.


انتهای خبر

0
0