تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/24
08:41
#خوب_است_بدانیم_که چهارشنبه 24 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 53- 2) ارزش معاملات خرد 4.0همت 3) خالص معاملات ک...

#خوب_است_بدانیم_که چهارشنبه ۲۴ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۵۳-



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۰همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۳٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: تعادل مثبت



۶) در اقتصاد آمریکا، شاخص Core CPI تغییرات ماهانه عدد واقعی ۰.۲٪🔻 شاخص CPI معیار سالانه عدد واقعی ۳.۲٪🔻 (تحت تاثیر این گزارش ها، کامودیتی ها تقویت و شاخص دلار تضعیف شد)



۷) پس از انتشار داده های تورم معامله‌گران این دیدگاه را که فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد، حذف کردند و به شرط‌بندی کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴ افزودند.



۸) موسسه بنک آف آمریکا نوشت "۷۶٪ از سرمایه گذاران می گویند فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ بهره خود را به پایان رسانده است. ۷۴٪ از پاسخ دهندگان فرود نرم یا اصلا فرودی را پیش بینی نمی کنند."



۹) موسسه رتبه‌بندی فیچ نوشت "پیش‌بینی شده است که به دلیل محدودیت‌های عرضه، متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۲۴، ۱۲۰ دلار در هر بشکه و در سال ۲۰۲۵، ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد بود."



۱۰) کامولیدی نوشت "معاملات آتی سنگ آهن در سنگاپور برای اولین بار از ماه مارس به دلیل بهبود تقاضا برای فولاد در چین به ۱۳۰ دلار در هر تن رسید که در حال بررسی موج جدیدی از حمایت ها برای تقویت بخش املاک است."



۱۱) در خصوص تحریم نفتی روسیه، مقامات غربی می گویند تقریبا هیچ‌یک از محموله‌های نفت خام دریایی در ماه اکتبر کمتر از سقف ۶۰ دلار در هر بشکه که G۷ و متحدانش تلاش کرده‌اند اعمال کنند، فروخته نشده است. (تحریم ها کاملا نقض شده است)



۱۲) ایالات متحده با تمدید معافیت عراق از تحریم‌های بانکی ایران، امکان ادامه بازپرداخت بدهی بغداد به تهران بر سر خرید برق را فراهم کرده است. عراق در حال مذاکره با ایران است که منابع به عمان منتقل نشود و در همانجا به خرید کالاهای غیر تحریمی اختصاص یابد. مجموع مطالبات ایران ۱۰میلیارد دلار گزارش شده است.



۱۳) خبر تایید نشده : رسانه‌های آمریکا و اسرائیل از دست یابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین حماس و این رژیم خبر دادند. (نیروهای ارتش اسرائیل بیمارستان ها را اشغال کردند و از نیروهای حماس خواسته اند که تسلیم شوند. درگیری سنگینی در آنجا گزارش شده اما از جهت دیگر چون اسرائیل کل منطقه مد نظر خود را اشغال کرده و حالا یک دستاورد دارد، طبیعی است که پیشنهاد آتش بس موقت بدهد و حالا به دنبال آزادی اسرا باشد چون نتانیاهو، یک دستاورد دارد-هلالات)



۱۴) آژانس بین المللی انرژی پیش بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ را به ۲.۴ میلیون بشکه در روز (قبلی ۲.۳ میلیون بشکه در روز) رساند. تقاضای نفت چین در ماه سپتامبر به رکورد ۱۷.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.صادرات نفت روسیه با ۷۰۰۰۰ بشکه در روز در اکتبر کاهش یافت .




۱۵) اکوایران بر اساس اطلاعات بانک مرکزی تحلیل کرده که نرخ تورم ۵۵درصد است! اما پاسخ بانک مرکزی جمهوری اسلامی، اعلام شکایت از این مجموعه اقتصادی بوده است.



۱۶) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جدیدترین گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد، تولید نفت ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۳ با ۴۶ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۳.۱۱۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.



۱۷) به دنبال ‌درخواست اعلام شده از سوی پالایشگا‌ه‌های کشور مبنی بر صادرات گاز LPG،وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با این درخواست موافقت و در حال حاضر صادرات این محصول از پالایشگاه‌ها به کشورهای هدف آغاز شد.



۱۸) شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان با همکاری ارتش و یک شرکت بورسی، به طور مشترک در معادن سنگ آهن افغانستان سرمایه گذاری کرده اند.



۱۹) معاون ارزی بانک مرکزی ایران به منظور توسعه مناسبات ارزی - بانکی و همچنین دیدار و گفتگو با همتای خود در بانک مرکزی عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.



۲۰) طی دوره دو ساله بعد از حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی، صادرات لبنیات از ایران با افزایش ۶۵ درصدی مواجه شده است.



۲۱) دیران و کپشیر افزایش نرخ گرفتند. هرمز، شتوکا، کباده، غزر، شسپا، داوه، تکاردان، آپ و بانک سامان در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.



۲۲) حفاری، فاذر در خصوص پروژه های جدید خود شفاف سازی کردند. شخارک خبر داد که "، نرخ خوراک تحویلی به شرکت پتروشیمی خارک (سهامی عام) معادل ۱/۲ برابر قیمت ابلاغی ماهانه خوراک گاز طبیعی به شرکت های پتروشیمی است."

انتهای خبر

0
0