همفکران
1401/09/19
11:09
افزایش ۷۷درصدی شدت خروج پول خرد نسبت به هفته گذشته

در هفته دوم آذرماه، تراز پول خرد بازار برای چهارمین هفته متوالی منفی ماند. حقیقی‌ها حدود ۵۷۸ میلیارد تومان از سرمایه‌های خود را از بازار خارج کردند که این رقم نسبت به هفته قبل با رشد ۷۷درصدی همراه بود.

جریان نقدینگی بازار طی هفته دوم آذر؛ تراز پول خرد چهار هفته پیاپی منفی مانده، افزایش ۷۷ درصدی شدت خروج پول خرد نسبت به هفته قبل


در هفته دوم آذر ماه تراز پول خرد بازار برای چهارمین هفته متوالی منفی ماند. حقیقی ها حدود ۵۷۸ میلیارد تومان از سرمایه های خود را از بازار خارج کردند که این رقم نسبت به هفته قبل با رشد ۷۷ درصدی همراه بود.


صنایع و نمادها با بیشترین خروج پول خرد


صدرنشین خروج پول خرد از بازار صنایع صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، ساخت محصولات فلزی، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی، بیمه و صندوق بازنشستگی، شرکتهای چندرشته ای صنعتی، فلزات اساسی، حمل و نقل، اتبارداری و ارتباطات، فعالیتهای کمکی به نهادهای مالی و عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بودند.






این هفته صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله با از دست دادن بیش از ۴۶۴ میلیارد تومان از سرمایه های خرد بازار رتبه اول بیشترین خروج پول خرد را به دست آورد. این دومین هفته پیاپی است که حقیقیها از این صنعت نقدینگی خارج می کنند. شدت این خروج نسبت به هفته اول آذر ماه بیش از ۲ برابر شده است.



دومین صنعت با عمده ترین خروج نقدینگی حقیقی ساخت محصولات فلزی است. تراز پول خرد این صنعت در حالی طی هفته گذشته منفی ۲۰۴ میلیارد تومان بود که در هفته اول آذر ماه شاهد ورود اندک سرمایه های خرد به این صنعت بودیم.



محصولات شیمیایی که در هفته اول آذر ماه ورود اندک پول خرد را تجربه کرده بود طی هفته قبل با خروج حدود ۱۶۴ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی ها مواجه شد تا عنوان سومین صنعت از لحاظ بیشترین خروج پول خرد را به خود اختصاص دهد.



از بین صندوقها پالایش، کارا، کمند، کیان، پارند واز بین شرکتها فکمند، بپاس، شپنا، فملی و شستا با بیشترین خروج پول خرد مواجه شدند.


کدام صنایع و نمادها بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند؟


صنایع سرمایه گذاریها، خودروو ساخت قطعات، استخراج کانه های فلزی، سایر محصولات کانی غیرفلزی، هتل و رستوران، حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، اطلاعات و ارتباطات، سایر واسطه گریهای مالی و پولی، محصولات غذایی بجز قند و شکر و استخراج سایر معادن بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند.


صنعت سرمایه گذاریها برای دومین هفته پیاپی با ورود نقدینگی از سوی حقیقی ها همراه بود. با اینحال ورود پول خرد بازار به این صنعت بیش از ۴،۴ برابر هفته قبل بود؛ رقمی بالغ بر ۲۷۷ میلیارد تومان.



دومین صنعتی که در هفته دوم آذر ماه بیشترین ورود پول خرد را ثبت کرد خودرو و ساخت قطعات است. این صنعت طی ۶ هفته اخیر به صورت یک هفته در میان با تراز منفی و مثبت پول خرد همراه شده است.




صنعت استخراج کانه های فلزی سومین بیشترین ورود پول خرد را تجربه کرد. تراز پول خرد این صنعت برای دومین هفته متوالی مثبت شده و قدرت ورود نقدینگی حقیقی به آن ۵۶ درصد بیشتر از هفته اول آذر ماه است.



از بین شرکتها کگل، خبنیان، غدشت، ورنا و وساپا و از بین صندوقها و سایر نمادها سکه مرکزی، سکه رفاه، نخل و طلا بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند.



انتهای خبر

0
0