بورس۲۴
1401/12/14
13:11
کاهش قابل توجه شدت خروج پول خرد از بازار

در نیمه اول بازار امروز بخش عمده نمادها مثبت بودند و شاهد ورود پول خرد به بازار بودیم. اما بعد از ساعت ۱۱ که معاملات دلار در بازار آزاد شروع شد، همزمان با کاهش نرخ دلار، تعدادی از نمادها نیز رو به پایین معامله شدند و در پایان تراز پول خرد بازار منفی شد. حجم معاملات نسبت به روزهای قبل کمتر بود.

کاهش قابل توجه شدت خروج پول خرد از بازار

بورس۲۴ : در نیمه اول بازار امروز بخش عمده نمادها مثبت بودند و شاهد ورود پول خرد به بازار بودیم. اما بعد از ساعت ۱۱ که معاملات دلار در بازار آزاد شروع شد، همزمان با کاهش نرخ دلار، تعدادی از نمادها نیز رو به پایین معامله شدند و در پایان تراز پول خرد بازار منفی شد. حجم معاملات نسبت به روزهای قبل کمتر بود.


طی روز جاری حدود ۵,۹ همت معاملات خرد در بازار انجام شد که نسبت به دیروز ۱۱ درصد افت داشت. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی و استخراج کانه های فلزی بودند.


تراز پول خرد بازار منفی ۱۱۵ میلیارد تومان شد. شدت خروج پول خرد نسبت به دو روز اخیر به طور قابل ملاحظه ای کاهش داشت. عمده ترین خروج پول خرد از گروه های فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، استخراج کانه های فلزی و محصولات شیمیایی اتفاق افتاد. در مقابل گروه های خودرو و ساخت قطعات، خدمات فنی و مهندسی، فعالیت های کمکی مالی و انبوه سازی بیشترین ورود پول خرد را تجربه کردند.


عمده ترین فروش های حقیقی به حقوقی روی نمادهای فملی، شپنا، بپاس، ومعادن، تاپیکو، خودرو، انتخاب، شبندر، فولاد و وبصادر انجام شد.


در نمادهای ختوقا، رمپنا، شیراز، انرژی۳، خاور، خزامیا، تاپیکوح، فرابورس و خساپا شاهد بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی بودیم.


حقیقی ها همچنین ۶۱ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار بیرون بردند.


در پایان شاخص کل رشد ۷,۷۳۰ واحدی و صعود به ۱ میلیون و ۷۹۵ هزار واحد را ثبت کرد. کگل، رمپنا، وغدیر، خودرو، وبملت و کچاد بیشترین اثر مثبت و فارس عمده ترین اثر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن هم ۴,۵۷۱ واحد بالا رفت و به محدوده ۵۳۷ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس نیز ۶۵ واحد رشد کرد.

انتهای خبر

0
0