آکادمی هلاکوئی
1401/05/30
13:20
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۳۰ مرداد)

ماهیت نوسانی بازار ارزهای دیجیتال باعث می شود…

ماهیت نوسانی بازار ارزهای دیجیتال باعث می شود همه چیز طی چند روز به کلی تغییر کند. به عنوان مثال، بیت کوین روزهای آخر هفته گذشته به بالاترین سطح چند هفته ای خود رسید و در دو نوبت، بالاتر از تراز ۲۵۰۰۰ دلار ایستاد. در حالی که گاوها انتظار داشتند کنترل خود بر بازار را برای مدت بیشتری حفظ کنند و شاید همچنان به سمت بالا حرکت نمایند، چشم انداز این دارایی بلافاصله تغییر کرد و بیت کوین طی چند ساعت بیش از ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت.


اما این تازه شروع کار بود. بیت کوین که برای بهبود تلاش می کرد در حدود ۲۴۴۰۰ دلار متوقف شد و چند روز بعد، همزمان با سقوط تا مرز ۲۱۵۰۰ دلار (روز ۲۸ مرداد) درد بیشتری را تجربه کرد. دیروز شاهد کاهش قیمت دیگری بودیم که این دارایی را به ۲۰۸۰۰ دلار رساند؛ این پایین ترین سطح طی سه هفته اخیر بود. پس از آن، بیت کوین سعی کرد مقداری از ارزش از دست رفته خود را بازار یابد ولی در نهایت در حدود ۲۱۰۰۰ دلار ایستاد. این به معنای ۱۵٪ کاهش در عرض یک هفته است. در حال حاضر، ارزش بازار بیت کوین به حدود ۴۰۹.۳۹ میلیارد دلار رسیده و چیرگی آن بر آلتکوین ها معادل ۴۰٪ است.


شاخص ترس و طمع بازار نیز با کاهشی محسوس، به عدد ۲۷ رسیده و همچنان در منطقه ترس قرار دارد.


بازار30 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (30 مرداد)

همانطور که معمولا در هنگام نوسانات شدید بیت کوین شاهد هستیم، کوین های جایگزین تمایل دارند یک گام فراتر بگذارند. اتریوم که تا آخر هفته گذشته در نتیجه هیاهیوی ناشی از راه اندازی هاردفورک merge، بهترین عملکردها را در بازار از خود نشان می داد و با رسیدن به بالای ۲۰۵۰ دلار، رکورد ۷۴ روزه خود را ثبت کرد، اکنون با افت ۲۰ درصدی طی یک هفته، با قیمت ۱۶۰۰ دلار ترید می شود.


در مقیاس روزانه، Ripple، Cardano، Solana، Dogecoin، Polkadot، Shiba Inu، Avalanche، و Tron نیز از آلتکوین‌های بزرگی هستند که در منطقه قرمز معامله می شوند.


آلتکوین های دارای ارزش پایین و متوسط نیز در موقعیت های مشابهی قرار دارند. در این میان، ایاس (EOS) با جهش ۸.۴۶ درصدی خود توانسته است متمایز از سایرین عمل کند و به حدود ۱.۴۱ دلار برسد.


به این ترتیب، ارزش کل بازار کریپتو در یک روز ۳۰ میلیارد دلار دیگر کاهش یافته و به مرز ۱ تریلیون دلار نزدیک شده است. فراموش نکنید که این معیار یک هفته پیش ۱.۲ تریلیون دلار بود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0