تحلیل کاربردی هلالات
1399/11/25
08:41
#خوب_است_بدانیم_که 25 بهمن 1) دلار حواله سنا 23.603-23.717 تومان. اسکناس تهران 25.890-26.200 تومان. 2) در بورس کالا استایرن بوتادین رابر 370-390 ...

#خوب_است_بدانیم_که ۲۵ بهمن



۱) دلار حواله سنا ۲۳.۶۰۳-۲۳.۷۱۷ تومان. اسکناس تهران ۲۵.۸۹۰-۲۶.۲۰۰ تومان.



۲) در بورس کالا استایرن بوتادین رابر ۳۷۰-۳۹۰ میلیون ریال، اسید استیک ۱۴۹میلیون ریال، ABS هر تن ۵۶۶میلیون ریال، الکیل بنزن خطی ۲۸۲میلیون ریال، PVC هر تن ۲۸۶میلیون ریال، سبد میلگرد ۱۱۲میلیون ریال، کریستال ملامین ۳۷۹-۳۸۶ میلیون ریال، ورق گالوانیزه تاراز و فجر ۲۰۶-۲۰۹ میلیون ریال.



۳) روز چهارشنبه ۲۶۴میلیارد تومان ورود پول. ارزش معاملات ۱۲.۳همت.توجه حقیقی ها به فلزات اساسی، پالایشی ها و سیمان. حقیقی ها شپنا، فولاد، فخوز ، پارسان، فاسمین، شبندر، کاوه، ساروم، وغدیر، خگستر خریدند. حقوقی ها وسپهر، بوعلی، خبهمن.



۴) در خصوص افزایش سرمایه فبیرا، پاکشو، وسدید، خفولا، دسبحا گزارش جدید منتشر شد.



۵) رئیس اتحادیه مشاوران املاک می گوید "همین که بعضی مراکز اعلام کردند در یک ماه گذشته قیمتها بالا رفته و البته آمارشان اختلاف معناداری با یکدیگر داشت باعث شد ترمز کاهش قیمتها کشیده شود."



۶) دولت لایحه اصلاحی بودجه را تا دوشنبه به صحن مجلس می آورد. فارس نوشته است که هیچ اثری از اصلاحات کمیسیون تلفیق و پیشنهادهای مجلس در بودجه دولت نیست.



۷) سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا می گوید "این طرح ساز‌و‌کار جدیدی برای صنعت خودرو ارائه داده است، این هفته در کمیسیون صنایع مطرح و درصورت قطعی شدن در صحن علنی مطرح می‌گردد."



۸) نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید "اگر تولید افزایش یابد آزادسازی هم به نفع مردم، هم مشتری و هم بازار خواهد بود. حذف قیمت گذاری دستوری اگر تحقق پیدا کند می توان امیدوار بود که قیمت‌ها به تعادل بیشتری برسد."



۹) دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان می گوید "خوشبختانه طی روزهای اخیر ظاهرا مشکل برق و گاز برای واحدهای تولیدی سیمان، در حال حل شدن است. افزایش قیمت سیمان هنوز نهایی نشده و در دست بررسی است. مذاکراتی با معاونت ذیربط در وزارت صمت داشته‌ایم، الگوهایی طراحی کرده‌ایم و در حال کارشناسی هستیم.این هفته با معاونین وزیر جلسه‌ای در همین مورد داشته باشیم. احتمال نهایی شدن قیمت در این جلسه وجود دارد."



۱۰) امیر صباغ می گوید "آمار پلتس نشان میدهد که کشور ما در ماه گذشته رقمی بین ۸۰۰ هزار بشکه تا ۱ میلیون بشکه نفت صادر کرده و روند آن صعودی است که البته از رقم ۲.۶ میلیون بشکه صادرات قبل از تحریمها اختلاف فاحش دارد."



۱۱) آمار تولید نفت اعضای اوپک منتشر شده که نشان می دهد تولید نفت ایران به ۲میلیون و ۸۴هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم در نوامبر و دسامبر به ترتیب ۱.۹۹۵میلیون بشکه و ۲.۰۲۲میلیون بشکه بوده که نشان از افزایش ۶۲هزار بشکه ای تولید است.



۱۲) یک مقام وزارت دادگستری گفته ایالات متحده بیش از یک میلیون بشکه سوخت ایرانی را که در سال گذشته تحت برنامه تحریم های خود ضبط شده را فروخته است، زیرا کشتی دیگری با نفت خام رهگیری شده به بندر ایالات متحده حرکت می کند.



۱۳) قیمت مس به سقف قیمتی بیش از ۸ سال اخیر رشد کرده که مهمترین دلیل آن افزایش امیدها به بازیابی سریع اقتصاد جهانی همزمان با توزیع هرچه بیشتر واکسن و کاهش شمار مبتلایان به کورونا در جهان بوده است. چین بعنوان بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان بعد از دو ماه توانسته هیچ ابتلای جدیدی به کورونا نداشته باشد.



۱۴ ) آژانس در روز ۸ فوریه [۲۰ بهمن] تولید ۳.۶ گرم فلز اورانیوم در کارخانه تولید صفحه سوخت (FPFP)در اصفهان را تایید کرد.



۱۵) فرانسه، آلمان و انگلیس با صدور یک بیانیه مشترک، تولید اورانیوم فلزی در ایران را «مایه نگرانی» خواندند. این سه کشور ایران را به نقض تعهدات برجامی متهم کردند.



۱۶) ظریف خطاب به اروپایی ها نوشت "آیا شرکای ما در تروئیکای اروپایی بند۳۶ برجام و بسیاری از نامه‌های ایران را بر این اساس خوانده اند؟ "



۱۷) عراقچی می گوید "بحث خسارات ما در برجام یک بحث جدی خواهد بود. برای راستی آزمایی باید تاثیر رفع تحریم‌ها در عمل مشاهده شود.رفع تحریم‌ها برای ما شامل همه تحریم‌هایی است که اولا در برجام پیش بینی شده، ثانیا تحریم‌هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام وضع شدند و ثالثا تحریم‌هایی که با ترفند حقوقی عناوینش را عوض کردند."



۱۸) واردات نفت خام چین در ماه ژانویه به طور متوسط ۱۱.۱۲ میلیون بشکه در روز بود. این میزان در مقایسه با میانگین دسامبر بیش از ۱۸ درصد یا ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز رشد داشته است.



۱۹) تحلیلگر انرژی اسپکت می گوید "ما همواره در باره نفت ۸۰ دلاری در سال ۲۰۲۲ صحبت کردیم و احتمال دارد که از ۱۰۰ دلار هم عبور کند و این بستگی به این دارد که چه مقدار نقدینگی در بازار باشد."



۲۵ بهمن / بخش اول

انتهای خبر

0
0