رمزارز نیوز
1401/02/19
11:10
این ۵ رمزارز را زیر نظر بگیرید (هفته سوم اردیبهشت)

افت شاخص‌های S&P ۵۰۰ و Nasdaq برای پنجمین هفته متوالی و همبستگی نزدیک بیت کوین (BTC) با بازارهای سهام… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. الگوراند ۳. مونرو ۴. تزوس ۵. تتا نتورک افت شاخص‌های S&P ۵۰۰ و Nasdaq برای پنجمین هفته متوالی و همبستگی نزدیک بیت کوین (BTC) با بازارهای سهام ایالات متحده، باعث شده تا قیمت ارز دیجیتال برتر جهان همچنان تحت فشار باقی بماند.


به گزارش سایت کوین‌تلگراف، داده‌های بازار نشان می‌دهند که افت قیمت بیت کوین، آخر این هفته نیز ادامه داشت و این رمزارز اکنون در مسیر ششمین هفته قرمز متوالی خود قرار دارد که این اتفاق، برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی مشاهده می‌شود. در این میان، کاهش قیمت بیت کوین باعث شده که ارزش کل بازار کریپتو به زیر ۱٫۶ تریلیون دلار سقوط کند.


حال سوالی که پیش آمده، این است که آیا پس از پایان ششمین هفته متوالی افت بیت کوین، زمان بهبود فرا خوهد رسید؟ داده‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین به یک منطقه حمایتی بحرانی رسیده و در صورت جهش از این سطح، الگوراند (ALGO)، مونرو (XMR)، تزوس (XTZ) و تتا نتورک (THETA)، می‌توانند در کوتاه مدت رشد داشته باشند. بیایید نمودارهای این ۵ ارز دیجیتال را با هم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

در ۵ می، قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۳۸،۲۶۸ دلار) کاهش یافت و به زیر خط حمایت کانال صعودی سقوط کرد. این حرکت همچنین واگرایی مثبت شاخص قدرت نسبی (RSI) را باطل کرد.


top-5-cryptos-btc-algo-xmr-xtz-theta

نمودار روزانه BTC/USDT. میانگین‌های متحرک شروع به کاهش کرده‌اند و RSI به منطقه فروش بیش از حد نزدیک شده که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل را در دست دارند. علاوه بر این، گاوها نتوانستد از حمایت ۳۴،۳۲۲ دلار دفاع کنند و به همین دلیل، قیمت این رمزارز می‌تواند تا ۳۲،۹۱۷ دلار کاهش یابد. سطح ۳۲،۹۱۷ دلار، سطح بسیار مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون در صورت از دست دادن آن، جفت می‌تواند شاهد فروش وحشتناکی باشد و این بار، ۲۸،۸۰۵ دلار را هدف قرار دهد.


در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از EMA ۲۰ روزه سوق دهند و حفظ کنند، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل خواهد شد. در این صورت، قیمت این جفت می‌تواند به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۴۱،۴۶۶ دلار) افزایش یابد.


۲. الگوراند

الگوراند در چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی معامله شده است. قیمت این رمزارز در ۱ می از خط حمایتی کانال برگشت و گاوها از سد EMA ۲۰ روزه (۰٫۶۹ دلار) عبور کردند که نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است کاهش یابد.


top-5-cryptos-btc-algo-xmr-xtz-theta

نمودار روزانه ALGO/USDT. اگر خریداران قیمت را بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه (۰٫۷۶ دلار) حفظ کنند، جفت ALGO/USDT می‌تواند به خط مقاومت کانال صعود کند. این یک سطح مهم است که اگر گاوها موفق به غلبه بر آن شوند، یک حرکت رو به بالای جدید ممکن است شروع شود. در این صورت، این جفت می‌تواند ابتدا تا ۱٫۱ دلار و بعدا به ۱٫۲۵ دلار صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت از خط مقاومت کاهش یابد، این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در داخل این کانال باقی بماند. در صورتی که خرس‌ها قیمت این رمزارز را به زیر کانال رسانده و حفظ کنند، روند نزولی از سر گرفته خواهد شد.


۳. مونرو

مونرو در چند روز گذشته حمایت روانی نزدیک به سطح ۲۰۰ دلار را به دست آورده و خریداران اجازه نداده‌اند که قیمت به زیر خط روند نزولی کاهش یابد.


top-5-cryptos-btc-algo-xmr-xtz-theta

نمودار روزانه XMR/USDT. برای این‌که فاز اصلاحی پایان یابد، گاوها باید قیمت را بالاتر از EMA ۲۰ روزه (۲۲۳ دلار) حفظ کنند. یک مقاومت جزئی هم در ۲۴۰ دلار وجود دارد که در صورت عبور از آن، جفت XMR/USDT می‌تواند تا ۲۸۹ دلار افزایش یابد.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا (EMA) ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند. این موضوع می‌تواند احتمال شکست قیمت به زیر سطح ۲۰۰ دلار را افزایش دهد. در چنین شرایطی، فروش ممکن است تشدید شده و قیمت این رمزارز تا ۱۵۰ دلار کاهش یابد.


۴. تزوس

در ۲۹ آوریل، قیمت تزوس به زیر خط روند صعودی بلندمدت رسید و خرس‌ها با موفقیت از سطح بریک‌داون دفاع کردند. اکنون خرس‌ها در تلاش برای حفظ سطوح پایین‌تر هستند.


top-5-cryptos-btc-algo-xmr-xtz-theta

نمودار روزانه XTZ/USDT. اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند صعودی سوق دهند و حفظ کنند، نشان می‌دهد که بازار بریک‌داون را رد کرده است. پس از آن، جفت XTZ/USDT سعی خواهد کرد تا به بالاتر از (SMA) ۵۰ روزه (۳٫۱۸ دلار) و سپس، به ۳٫۴ دلار صعود کند.


با این حال، اگر قیمت یک بار دیگر از خط روند صعودی کاهش یابد، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها خط روند صعودی را به مقاومت تغییر داده‌اند. کاهش و بسته شدن کندل قیمت زیر ۲٫۳۹ دلار، می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند که طی آن، قیمت این رمزارز ممکن است تا ۲ دلار کاهش یابد.


۵. تتا نتورک

تتا نتورک در چند هفته گذشته بین ۲٫۲۷ دلار تا ۴٫۴ دلار معامله می‌شد. قیمت این رمزارز ۶ می به زیر این محدوده کاهش یافت که نشان می‌دهد خرس‌ها دست برتر را دارند.


top-5-cryptos-btc-algo-xmr-xtz-theta

نمودار روزانه THETA/USDT. اگرچه شیب (EMA) ۲۰ روزه (۲٫۵۷ دلار) در حال کاهش است، اما RSI هم تلاش می‌کند تا یک واگرایی صعودی تشکیل دهد. این موضوع نشان می‌دهد که مومنتوم فروش در حال ضعیف شدن است. اگر گاوها قیمت را به بالای سطح بریک‌داون در ۲٫۲۷ دلار برگردانند، می‌توانند خرس‌ها را به دام بیاندازند. سپس، جفت THETA/USDT می‌تواند تا (EMA) ۲۰ روزه افزایش یابد. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، قیمت جفت می‌تواند به (SMA) ۵۰ روزه (۳٫۱ دلار) افزایش یابد.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا سطح بریک‌داون کاهش یابد و به زیر ۲ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد.


انتهای خبر

0
0