آکادمی هلاکوئی
1401/02/24
23:10
استیبل کوین USDC در شبکه ترون به نقطه عطف جدیدی می‌رسد

رمزارز USD Coin (USDC) که توسط Circle توسعه…

رمزارز USD Coin (USDC) که توسط Circle توسعه یافته، دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار و رقیب اصلی USD Tether (USDT)، عرضه خود را در بلاک چین ترون (TRX) گسترش می‌دهد.


عرضه USDC در ترون برای اولین بار از مرز یک میلیارد دلار گذشت


بر اساس اطلاعیه به اشتراک گذاشته شده توسط جاستین سان (Justin Sun)، عرضه خالص USDC در بلاک چین ترون بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است.


این افزایش، عرضه USDC در این بلاک چین را به بیش از ۱/۲۴ میلیارد دلار سوق می دهد. رقیب اصلی USDC یعنی تتر، معادل ۳۸/۷ میلیارد دلار در ترون عرضه کرده است.


همچنین، USD Coin (USDC) به دومین استیبل کوینی تبدیل می‌شود که ارزش بازار آن از ۵۰ میلیارد دلار در تمام پلتفرم ها فراتر می‌رود. این استیبل کوین علاوه بر اتریوم و ترون، در Algorand (ALGO) ،Solana (SOL) ،Stellar (XLM) ،Avalance (AVAX) ،Flow (FLOW) و Hedera (HBAR) نیز منتشر می شود.


پس از سقوط UST، جاستین سان استیک USDD را با ۴۰٪ APY ارائه می دهد


ترون کارآمدترین پلتفرم برای انتقال تتر است. بدون در نظر گرفتن مبلغ تراکنش، ۱ دلار کارمزد دریافت می کند.


شایان ذکر است که USDC تنها استیبل کوینی است که سقوط اخیر بازار را بدون کاهش قابل توجهی پشت سر گذاشت. در ۱۲ می ۲۰۲۲ (۲۲ اردیبهشت)، نسبت USDC/USDT در برخی صرافی ها به ۱:۱ افزایش یافت.


در همان زمان و پس از فروپاشی TerraUSD (UST)، جاستین سان فاش کرد که استیبل کوین USDD می‌تواند با APY بیش از دو برابری نسبت به UST در Anchor Protocol (ANC) استیک شود.


طبق گفته سان، در حال حاضر، پروتکل JustLend سپرده های USDD را با بازده سالانه ۴۰ درصد می پذیرد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: U.today


انتهای خبر

0
0