بورس پرس
1402/02/10
11:57
صادرات خوراک دام و طیور ممنوع شد/ رویداد مهم چندین شرکت بورسی و فرابورسی

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: صادرات خوراک دام و طیور ممنوع شده و میزان واردات نهاده های دامی به در سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جمال مدرسی دره سرپرست دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی وزرات جهاد کشاورزی طی نامه ای اعلام کرد: با عنایت به واردات مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور با ارز نیمایی با نرخ رسمی و ضرورت بازنگری در سیاست ها و برنامه های صادراتی، صادرات خوراک دام، طیور متوقف اعلام می شود. شرکت های دارای موافقت اولیه از جلسات قبلی کمیته نیز برای صادرات نیز موظف به توقف صادرات هستند.


بر اساس این گزارش، تصمیم جدید وزارت کشاورزی می تواند بر شرکتهای بورسی و فرابورسی مانند خوراک دام پارس، کشت و دامداری فکا، دامداری تلیسه نمونه، سپید ماکیان، کشت و صنعت دشت خرم دره، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، کشت وصنعت شریف آباد و دیگر شرکت های همگروه موثر باشد.


میزان واردات نهاده های دامی در سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۴ میلیون تن رسید. ارزش واردات نهاده های دامی در سال ۱۴۰۱، بیش از ۷میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشت.


در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۳.۲ میلیارد دلار وارد شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۱۷ درصد و ارزشی ۳ درصد کاهش را تجربه کرد. همچنین در بازه مورد نظر در این گزارش، بیش از ۲.۳ میلیون تن جو به ارزش بیش از ۹۹۰ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب کاهش ۲۹ و یک درصدی داشت.


در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱.۳ میلیون تن کنجاله سویا به ارزش بیش از ۸۵۴ میلیون دلار وارد شده که به لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به ترتیب کاهش ۴۳ و ۳۳ درصدی را نشان می دهد. بیش از ۲.۵ میلیون تن دانه سویا به ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد دلار وارد شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به ترتیب افزایش ۱۵ و ۳۶ درصدی را به لحاظ وزنی و ارزشی تجربه کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0