اقتصاد آنلاین
1400/04/22
16:51
تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله / ۲۸درصد ارزش معاملات صندوق ها به کمند رسید

امروز ۸۱میلیارد تومان دارا یکم و ۱۲۲میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۹۸۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها حدود ۱۶۵میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش ۲۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایش یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقیقی‌ها حدود ۱۳میلیارد تومان واحدهای صندوق صندوق بادرآمد ثابت فیروزه آسیا (فیروزا) را از حقوقی‌ها خریدند (۹۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را به ارزش ۷۰ میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۵درصد معاملات).


دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام جسورانه پارتیان (پارتین) رشد ۵.۱ درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) با زیان ۲.۷ درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۱.۲ درصد) در رابطه با صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۰۳ میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۱ درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۲۵۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۱.۶ درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم ۹۸۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۶۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هفت هزار و ۷۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۲۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید


تحرکات صندوق‌های معامله پذیر22.04.1400
نوسان روزانه صندوق‌ها22.04.1400

انتهای خبر

0
0