کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/07/25
13:40
رشد 13هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۱۳هزار و ۹۲ واحد افزایش یافته و در رقم...

رشد ۱۳هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۱۳هزار و ۹۲ واحد افزایش یافته و در رقم دو میلیون و ۳۱هزار واحد متوقف شد.


از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۱۶۸ واحد رشد کرده و در رقم ۶۸۹هزار و ۹۴۹ واحد ایستاد. معامله گران در این بازار بیش از ۲۸۶هزار معامله به ارزش ۴۲هزار و ۹۲۰میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی ‌و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس ایجاد کردند.


شاخص کل فرابورس نیز با ۱۲۹واحد افزایش رقم ۲۵هزار و ۲۸۷ واحد را به ثبت رساند. فعالان در این بازار بیش از ۱۶۲هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۳۷هزار و ۴۱میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، مدیریت انرژی امید تابان هور، ایران خودرو دیزل و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین را روی شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.



انتهای خبر

0
0