ارز دیجیتال
1401/06/08
00:00
۳ ارز دیجیتال که در ۹۰ روز گذشته خلاف جهت بازار حرکت کرده‌اند؛ جهش در بدترین روزهای بازار

در حالی که ارزهای دیجیتال عمدتا طی ۹۰ روز گذشته روندی نزولی داشته و بازدهی منفی ثبت کرده‌اند، ۳ آلت کوین هستند که بازدهی آنها در همین بازه زمانی از ۴۰درصد فراتر می‌رود. به گزارش کوین تلگراف، بازار...

در حالی که ارزهای دیجیتال عمدتا طی ۹۰ روز گذشته روندی نزولی داشته و بازدهی منفی ثبت کرده‌اند، ۳ آلت کوین هستند که بازدهی آنها در همین بازه زمانی از ۴۰درصد فراتر می‌رود.


به گز ار ش کوین تلگراف، بازار ارزهای دیجیتال تا به اینجای کار یکی از بدترین تابستان‌های خود را پشت سر گذاشته است. در این مدت، موجی از اخبار منفی که پشت سر هم در بازار شنیده می‌شدند، از سقوط ارزش لونا و شبکه ترا گرفته تا ورشکستگی پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius)، همه‌و‌همه به آشفته‌ترشدن شرایط قیمتی ارزهای دیجیتال منجر شدند. در این میان اما، توکن‌هایی بودند که درگیر روند نزولی گسترده بازار ارزهای دیجیتال نشده و تابستان خود را با رشد سپری کردند.


به‌طور مشخص، طی ۹۰ روز گذشته ۳ آلت کوین عملکردی به‌مراتب بهتر از بیت کوین و اتریوم داشته‌اند که در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.


چیلیز (CHZ)

بازدهی ۹۰ روز گذشته چیلیز بیشتر از ۶۰درصد است و از این حیث بین ۱۰۰ ارز اول بازار، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از طرفی، این ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۲۸درصد ریزش قیمت داشته و این در حالی است که بازدهی هر دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم از شروع سال جاری میلادی، منفی ۵۷درصد بوده است.


همان طور که از نمای یک‌روزه بازار چیلیز پیداست، قیمت به‌تازگی به سطح ۰.۲۰ دلار رسیده و کندل ماهانه هم در آستانه بسته‌شدن در وضعیت سوددهی قرار گرفته است. از منظر تکنیکال اما، این احتمال وجود دارد که چیلیز در طول ماه سپتامبر (شهریور) ریزشی ۵۵درصدی تا سطح ۰.۰۹ دلار را تجربه کند و تا نزدیکی کف کانال نزولی ترسیم‌شده روی نمودار زیر، پایین بیاید.


۳ ارز دیجیتال که در ۹۰ روز گذشته خلاف جهت بازار حرکت کرده‌اند؛ جهش در بدترین روزهای بازار

نمودار قیمت چیلیز؛ نمای یک‌روزه بازار «چیلیز/ دلار». بخشی از جهش قیمتی چیلیز در این مدت به خاطر به‌روزرسانی‌های پشت سر هم این شبکه بوده و این در حالی است که توسعه‌دهندگان این پلتفرم نیز تلاش می‌کنند تا ساختاری مبتنی بر اتریوم فعلی را کنار گذاشته و شبکه اختصاصی خود، یعنی «CHZ ۲.۰» را راه‌اندازی کنند.


لیدو دائو (LDO)

لیدو دائو طی ۹۰ روز گذشته نزدیک به ۸۰درصد افزایش قیمت داشته است و از این حیث بین ۱۰۰ ارز اول بازار رتبه اول را در اختیار دارد. این جهش قابل‌توجه مشخصا تحت‌تاثیر نزدیک‌شدن به رویداد مرج (Merge) یا تغییر سازوکار شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام است.


پلتفرم لیدو دائو این امکان را به کاربران می‌دهد تا با بودجه‌ای کمتر از ۳۲ اتر (که برای مشارکت در سهام‌گذاری اتریوم ۲.۰ لازم است)، در سهام‌گذاری شبکه مبتنی بر اثبات سهام اتریوم مشارکت داشته باشند. این مجموعه در واقع اترهای کاربران را در مبالغ کم جمع‌آوری کرده و به استخراهایی با موجودی ۳۲ اتر دسته‌بندی می‌کند و سپس آن را در قرارداد هوشمند سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ قفل می‌کند.


۳ ارز دیجیتال که در ۹۰ روز گذشته خلاف جهت بازار حرکت کرده‌اند؛ جهش در بدترین روزهای بازار

نمودار سهم هر مجموعه از اترهای سهام‌گذاری‌شده در قرارداد اتریوم ۲.۰. چشم‌انداز امیدوارکننده لیدو دائو که در روزهای منتهی به رویداد مرج اتریوم و حتی پس از آن شانس زیادی برای جذب کاربران جدید دارد، باعث شده است تا سرمایه‌گذاران نیز در این بازار نزولی، دست به خرید توکن بومی این پروتکل بزنند.


با این حال، مانند شرایطی که چیلیز دارد، لیدو دائو هم از منظر تکنیکال در معرض خطر سقوطی ۲۰درصدی تا سطح ۱.۳۱ دلار در ماه سپتامبر (شهریور) قرار گرفته است.


۳ ارز دیجیتال که در ۹۰ روز گذشته خلاف جهت بازار حرکت کرده‌اند؛ جهش در بدترین روزهای بازار

نمودار قیمت لیدو دائو؛ نمای یک‌روزه بازار «لیدو دائو/ دلار». هدف ۱.۳۱ دلاری در واقع کف محدوده قرمزرنگی است که به‌عنوان بازه تثبیت لیدو دائو و بر اساس سابقه قیمت، روی نمودار مشخص شده است.


کوانت نتورک (QNT)

کوانت نتورک طی ۹۰ روز اخیر جهشی ۴۰درصدی را تجربه کرده است که شروع آن با افزایش هماهنگ قیمت تمام ارزهای دیجیتال بود، اما در ادامه قیمت به این خاطر افزایش پیدا کرد که سرمایه‌گذاران حدس می‌زدند قرار است همکاری‌هایی میان این پروتکل بلاک چینی تعامل‌پذیر با نهادهای دولتی و نظارتی بین‌المللی شکل گیرد.


از منظر تکنیکال، کوانت در آستانه تجربه ریزشی ۴۰درصدی از سطوح فعلی تا هدف الگوی سروشانه روی نمودار زیر در ۵۷ دلار قرار گرفته است.


۳ ارز دیجیتال که در ۹۰ روز گذشته خلاف جهت بازار حرکت کرده‌اند؛ جهش در بدترین روزهای بازار

نمودار قیمت کوانت نتورک؛ نمای یک‌روزه بازار «کوانت نتورک/ دلار».

سایر برندگان

اتریوم کلاسیک یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که طی ۹۰ روز گذشته بیش از ۴۰درصد افزایش قیمت داشته است. این جهش هم عمدتا به این خاطر بوده است که سرمایه‌گذاران انتظار دارند این ارز دیجیتال پس از پایان استخراج اتریوم ، به جایگزینی برای ماینرها تبدیل شود.


پالیگان نیز در مدت زمان مشابه جهشی ۲۸درصدی را تجربه کرده است و یونی سواپ هم ۱۳درصد افزایش قیمت داشته است.


انتهای خبر

0
0