آکادمی هلاکوئی
1401/06/10
11:32
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۰ شهریور)

روز گذشته، تقویم اقتصاد کلان، روز شلوغی را…

روز گذشته، تقویم اقتصاد کلان، روز شلوغی را پشت سر گذاشت، اما به نظر نمی رسید این رویدادها تاثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشند. نرخ بیکاری ۲.۹ درصدی آلمان با برآوردهای قبلی مطابقت داشت، در حالی که قیمت واردات در ماه جولای (تیر و مرداد) ۲۸.۹ درصد افزایش یافت که کمی کمتر از سطح انتظار بود.


روز گذشته، قیمت بیت کوین تا مرز ۱۹۵۵۰ دلار کاهش یافت ولی با تلاش خریداران، قیمت بار دیگر با بالای ۲۰۰۰۰ دلار بازگشت ولی هنوز نتوانسته است مومنتوم کافی برای صعود بیشتر را به دست بیاورد. در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۲۰۰۳۲ دلار معامله می شود و ارزش بازار آن به حدود ۳۸۳.۳۶ میلیارد دلار می رسد.


در بازار سهام ایالات متحده نیز شاخص های S&P ۵۰۰، میانگین صنعتی داوجونز و نزدک کامپوزیت روز چهارشنبه به ترتیب ۰.۹، ۰.۶ و ۰.۸ درصد سقوط کردند. از سوی دیگر، گزارش هفتگی وضعیت نفت ایالات متحده کاهش ۳.۳ میلیون بشکه ای تولید نفت را در مقایسه با کاهش پیش بینی شده ۱.۴۸ میلیون بشکه ای نشان داد.


شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو نیز دوباره ۳ پله سقوط کرده و اکنون عدد ۲۰ در منطقه “ترس شدید” را نشان می دهد.


بازار10 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (10 شهریور)

با نگاهی به تصویر نمای کلی بازار می بینیم که بخش اعظم دارایی های دیجیتال در دریایی از خون غوطه ور شده اند. اتریوم که نتوانست از سد ۱۶۲۰ دلاری عبور کند، مسیر نزولی را در پیش گرفت و علی رغم تلاش گاوها برای تثبیت قیمت، ارزش این دارایی به حدود ۱۵۵۲ دلار رسید.


بایننس کوین از دیروز ۳.۲۱ درصد از ارزش خود را از دست داده و با قیمت ۲۷۷ دلار ترید می شود. ریپل (۱.۵۴-٪)، کاردانو (۲.۰۶-٪)، سولانا (۳.۳۴-٪) و دوج کوین (۳.۰۹-٪) سایر اعضای گروه ۱۰ ارز برتر بازار هستند که به آرامی به روند کاهشی خود ادامه می دهند.


در میان آلتکوین های کوچکتر بازار نیز، هلیوم (HNT) با ۹.۵۰٪ کاهش و ای کش (XEC) با ۸.۰۲٪ افزایش به ترتیب، بازنده و برنده اصلی بازار محسوب می شوند.


ارزش تجمعی بازار ارزهای رمزنگاری شده نیز امروز تا مرز ۹۷۵.۷۳ میلیارد دلار کاهش یافته است. دامیننس بیت کوین نیز همچنان در حدود ۳۹.۳٪ است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0