کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/13
13:14
رشد 28هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۲۸هزار و ۶۸۸واحد افزایش یافته و رقم یک ...

رشد ۲۸هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۲۸هزار و ۶۸۸واحد افزایش یافته و رقم یک میلیون و ۹۹۹هزار واحد را به ثبت رساند.


از سویی شاخص کل با معیارهم وزن نیز ۱۲هزار و ۷۵۳ واحد رشد کرده و به رقم ۶۷۳هزار و ۴ واحد رسید. معامله‌گران در این بازار، بیش از ۲۸۹هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۳۹هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک ملت، مخابرات ایران و معدنی و صنعتی گل‌گهر بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس ایجاد کردند.


علاوه بر این شاخص کل فرابورس نیز ۳۷۴واحد رشد کرده و در رقم ۲۴هزار و ۴۳۸واحد ایستاد. فعالان در این بازار بیش از ۱۵۷هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۳۷هزار و ۷۶۴میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریاساسول، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، گروه مالی صبا تامین و بهمن دیزل بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0