تحلیل کاربردی هلالات
1400/03/19
07:09
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 19 خرداد *صنایع و شرکت ها 1. شگویا، آریا و بفجر در خصوص مباحث مالیاتی و رای دیوان عدالت در خصوص شمولیت معافیت مال...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۱۹ خرداد



*صنایع و شرکت ها



۱. شگویا، آریا و بفجر در خصوص مباحث مالیاتی و رای دیوان عدالت در خصوص شمولیت معافیت مالیاتی یک شفاف سازی داده اند که اثرات مثبتی بر وضعیت شرکت خواهد داشت.



۲. پتروشیمی فناوران با استفاده از قوانین مالیاتی معافیت خود را از ۱۰ به ۲۰ سال افزایش داد.



۳. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصمیم این سازمان برای انتشار صورت های مالی تصویب شده سال گذشته سازمان بورس برای مشاهده عموم و فعالان بازار خبر داد .



۴. فایرا می گوید مبلغ فروش سال ۹۹ این شرکت بهبود یافته و گزارش این شرکت با درامد واقعی بالاتری محقق شده است.



۵. ثنور یک قرارداد در خصوص ساخت و اجرای پروژه برج های مسکونی سبز کوثر منعقد کرده است که جزئیات و ارزش آن را در کدال شفاف سازی کرده است.



۶. در مجمع شغدیر گفته شد " زمان هایی که کلر مورد نیاز موجود نباشد edc وارد کرده و یا از خارج از کشور خرید می کنیم. اما برای تامین کلر پایدار رایزنی هایی با پتروشیمی اروند انجام شده است."



۷. در مجمع فرآور مطرح شد " برنامه ما در سال قبل فروش ۱۴۰۰۰ تن بود. ما دیدیم حاشیه سود ما به دلیل افزایش قیمت دلار و روی هر روز در حال افزایش است؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم حداقل فروش را داشته باشیم و دپو کنیم. برنامه صادرات ما ۱۴ هزار تن برای امسال است. ۲۰ هزار تن خاک ترکیه قرار داد بستیم. ۵ هزار تن اول در حال حمل است قسمتی از آن در گمرک زنجان تخلیه شده است. قسمتی در قبال وجه نقد و بخشی تهاتر با خاک. ما به دنبال خرید معدن هستیم اما معدن مناسب پیدا نکردیم. "



۸. سرمایه فعلی شرکت در حال حاضر ۲۵۰میلیارد تومان است. دو مرحله افزایش سرمایه داریم. اولین مرحله از محل تجدید املاک به مبلغ ۱۴۱۹ میلیارد تومان است که احتمالا تا یک ماه دیگر مجمع آن برگزار خواهد شد. تلاش ما این است که در دولت فعلی این کار انجام‌شود. افزایش سرمایه مرحله دوم از محل مطالبات است که سرمایه شرکت را به ۱۹۴۰ میلیارد تومان خواهد رساند.



۹. غاذر و وشمال املاک خود را به مزایده فروش گذاشته اند.



۱۰. خصدرا در یک شفاف سازی اعلام کرد که تمامی بدهی های مالیاتی خود تا سال ۹۶ را تسویه کرده است.



۱۱. شبندر در مجمع گفت " اسفند سال قبل بدون سرمایه گذاری جدید ۳۰ هزار بشکه در روز ظرفیت شرکت را افزایش دادیم. این باعث شد محصولات ما ۴۷۰۰ هزار لیتر در روز افرایش یابد. از ابتدای امسال ظرفیت ما روی ۳۵۰ هزار تا تثبیت شده است. در این راستا باید ظرفیت ذخیره سازی هم افزایش یابد."



۱۲. دبیرکل اوپک با اشاره به موفقیت تولید کنندگان برای حمایت از بازار گفت، اوپک و هم پیمانانش انتظار دارند تا ذخایر نفت در ماه های آتی بیش از پیش کاهش یابد.



۱۳. معاون پذیرش فرابورس می گوید " استقلال و پرسپولس در بازار پایه فرابورس به زودی درج می‌شوند"



۱۴. صنعت و معدن نوشت "قیمت میلگرد CIS در این هفته ۴۸ دلار کاهش داشته و ۷۷۰ دلار اعلام شده است."



۱۵. معاملات آتی سنگ آهن با توجه به کاهش قیمت فولاد و محدود شدن حاشیه سود فولادسازان در میان شروع فصل بارندگی در ماه ژوئن، برای دومین روز متوالی کاهش یافت.



۱۶. سخنگوی انجمن صنعت تایر می گوید ": به تازگی برای شفاف سازی قیمت تایر، طرح عرضه لاستیک در بورس کالا را مطرح کرده اند و در حال حاضر یکی از شرکت ها اقدام به عرضه لاستیک در بورس کرده است که اگر نتیجه دهد این روند را برای سایر شرکت ها ادامه خواهیم داد."



۱۷. تولید الفین‌ها در جنوب شرق آسیا در پی اجرای برنامه‌های سنگین تعمیرات دوره‌ای و نگهداری مجتمع‌های پتروشیمی در سه ماه سوم ۲۰۲۱ با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو می‌شود.



بخش دوم / ۱۹ خرداد

انتهای خبر

0
0