بورس۲۴
1403/06/05
08:20
در رکودی ترین روزهای بازار سهام ؛ «ومهان» ۲.۵ همت سود شناسایی کرد!

بورس ۲۴: بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت در انتهای مرداد ۱۴۰۳ به بیش از ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان رسیده که بخش اعظم آن، ۹۳٪ معادل ۱۳.۴ همت در شرکت های بورسی متمرکز شده است.

بورس۲۴ : بهای تمام شده سرمایه گذاری های شرکت در انتهای مرداد ۱۴۰۳ به بیش از ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان رسیده که بخش اعظم آن، ۹۳٪ معادل ۱۳.۴ همت در شرکت های بورسی متمرکز شده است.


مرداد ماه پرسودی داشته و توانسته از محل فروش سرمایه گذاری ها بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان سود شناسایی کند. بیشترین سود مربوط به فروش سیمان هرمزگان (۸۵ میلیارد) و حق تقدم کگهر (۵۷.۷ میلیارد) بوده است.


همچنین در این ماه از محل مجامع شرکت های زیرمجموعه نیز ۱۲.۳ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. با این حساب، از ابتدای دوره مالی تا انتهای مرداد ماه، درآمد حاصل از سود سهام شرکت های زیرمجموعه به بیش از ۲.۵۵ همت رسیده است.


در مرداد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۵۲ میلیارد تومان صرف تحصیل سهام های بورسی کرده است. سنگین ترین خرید شرکت، تحصیل ۱۰۰ میلیارد تومان حق تقدم کگهر بوده است. مدیریت سرمایه گذاری امید (۵۰ میلیارد) و پتروشیمی های نوری (۱۰ میلیارد) و بوعلی (۱۹.۸ میلیارد) نیز دیگر خرید های مهم شرکت در مرداد ماه می باشند.


1

بهای تمام شده سرمایه گذاری های غیربورسی ومهان تقریبا ۱.۰۹ همت گزارش شده است. اصلی ترین سرمایه گذاری غیربورسی شرکت ، تحصیل ۳۱٪ از سهام تامین سرمایه سپهر به ارزش ۷۳۸ میلیارد تومان است. در ضمن مالکیت ۱۰۰٪ کارگزاری خبرگان سهام نیز در اختیار ومهان است.


22

در انتهای مرداد ۱۴۰۳ پرتفوی بورسی ومهان در بازار سرمایه بیش از ۲۸.۲ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده و این یعنی ارزش افزوده ای معادل ۱۴.۷ هزار میلیارد تومان برای سهامداران ایجاد شده است.


از نقطه نظر بهای تمام شده سرمایه گذاری ها، صنایع فرآورده نفتی (۲.۷۹ همت)، محصولات شیمیایی (۲.۵ همت)، انبوه سازی (۱.۳ همت)، چندرشته ای صنعتی (۱.۱۹ همت) و کانه های فلزی (۱.۰۵ همت) بیشترین وزن را در سبد بورسی شرکت ومهان دارند.


از منظر ارزش بازار نیز در سبد بورسی شرکت، صنایع:


- چند رشته ای صنعتی با ارزش بازار ۵.۶ همت،


- کانه های فلزی با ارزش بازار ۳.۹۷ همت،


- بانکها و موسسات اعتباری با ارزش بازار ۳.۱۳ همت،


- سیمانی ها با ارزش بازار ۲.۸۲ همت ،


- محصولات شیمیایی با ارزش بازار ۲.۳۷ همت و


- فرآورده های نفتی با ارزش بازار ۲.۱ همت، بیشترین سود را نصیب شرکت کرده اند.


نکات جالب پرتفوی ومهان


بررسی پرتفوی بورسی ومهان گویای آن است که تیم مدیریتی در انتخاب سرمایه گذاری ها، به شرکت های کم ریسک و پرپتانسیل توجه داشته و در سبد بورسی شرکت نام های بزرگی چون فملی، وبملت، کگل، کچاد، سفارس، شپنا، وغدیر، آریا، تجلی و ... به چشم میخورد.


- مالکیت ۱.۴۷٪ از بهترین بانک بورسی یعنی وبملت را در اختیار دارد. سرمایه گذاری ۹۳.۵ میلیاردی در بانک ملت، در انتهای مرداد ماه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و این یعنی ارزش افزوده ای معادل ۱.۹۴ همت برای ومهان.


- ومهان سهامدار ۳.۴۸٪ از سرمایه گذاری غدیر است. مجموعا ۱.۰۹ همت در این مجموعه سهام خریده که امروز، ارزش این سهام به بیش از ۵.۵ همت رسیده است؛ تقریبا ۴.۴۱ همت ارزش افزوده!


- در گروه سیمانی ها، اصلی ترین سرمایه گذاری شرکت، سفارس است. ۱۱.۸۹٪ در این شرکت سهامدار است و هر سهم را به بهای ۱.۰۰۰ تومان خریده است. در انتهای مرداد ماه ارزش هر سهم برابر با ۳.۴۰۰ تومان گزارش شده و این یعنی جامپ ۲.۴ برابری ارزش سرمایه گذاری از ۶۷۰ میلیارد به ۲.۲۹ همت! تقریبا ۱.۶ همت ارزش افزوده.


- یکی از پرسود ترین سرمایه گذاری های ومهان در فملی بوده است، جایی که بهای تمام شده سرمایه گذاری برابر با ۴۳ میلیارد بوده ولی ارزش بازار سرمایه گذاری به حوالی ۱.۱ همت رسیده است!


در ضمن عملکرد شرکت در سرمایه گذاری در صندوق های بازار نیز مثبت بوده؛ چرا که در انتهای مرداد ۱۴۰۳ ارزش بازار واحد های صندوق ها تقریبا ۱.۴ همت گزارش شده که با احتساب ۱.۳۲ همت بهای تمام شده، ارزش افزوده ای معادل ۷۱ میلیارد تومان برای سهامداران ایجاد شده است.


پرسود ترین صندوق برای ومهان، صندوق اندیشه خبرگان سهام بوده که توانسته تقریبا ۴۱.۵ میلیارد تومان ارزش افزوده برای ومهان ایجاد کند. (بهای تمام شده سرمایه گذاری: ۴۷.۸ میلیارد).


انتهای خبر

0
0