رمزارز نیوز
1402/12/21
14:48
بیت کوین و اتریوم در راه بورس لندن؛ امیدها به ثبت رکورد جدید بیشتر شد!

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، قیمت بیت کوین (BTC) امروز به بالاترین رقم تاریخی (ATH) خود بالای ۷۱ هزار دلار رسیده و همزمان با آن، قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافته است. در همین راستا، قیمت اتریوم (ETH) توانست از سطح ۴۰۰۰ دلار فراتر رود و آلتکوین‌های برتر مانند ریپل (XRP)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، دوج کوین (DOGE) و شیبا (SHIB) نیز افزایش قیمت ۳ تا ۸ درصدی را تجربه کردند.


ثبت سقف جدید توسط قیمت بیت کوین در پی احساسات مثبت بازار

قیمت بیت کوین (BTC) در پی افزایشی ۳ درصدی به ۷۱۷۰۰ دلار رسیده که بالاترین رقم در تاریخ آن است.


به گزارش بلومبرگ، یکی از مهم‌ترین عوامل صعود قیمت، انتشار اخباری است مبنی بر این که بورس لندن (LSE) قصد دارد شرایط را برای ارائه محصولات مالی مبتنی بر بیت کوین و اتریوم فراهم کند. البته بورس لندن در پذیرش پیشنهاد‌های ارائه چنین محصولاتی محتاطانه عمل خواهد کرد تا بتواند به صورت کامل از سرمایه‌گذاران محافظت نماید.


هفته گذشته، بورس آلمان (Deutsche Boerse) نیز یک پلتفرم معاملاتی کاملا تنظیم شده، به نام صرافی دیجیتال بورس آلمان (DBDX) را برای معاملات دارایی‌های کریپتو، از جمله بیت کوین و اتریوم راه‌اندازی کرد.


از عوامل دیگر رشد قیمت بیت کوین، می‌توان به کاهش شاخص دلار آمریکا (DXY) به زیر ۱۰۲.۷ واحد در روز دوشنبه اشاره کرد که نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ژانویه محسوب می‌شود. علاوه بر این، بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده نیز از ۴.۲۱۹ درصد در هفته گذشته به ۴.۰۵۸ درصد کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های اقتصادی تازه‌ای هستند که در هفته جاری ارائه خواهند شد؛ زیرا ارائه داده‌های کلیدی تورم CPI ایالات متحده در اواخر این هفته می‌تواند چشم‌انداز سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهد.


آیا قیمت بیت کوین به ۸۰ هزار دلار خواهد رسید؟

داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته، تقریبا ۳۶۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های ارز دیجیتال، لیکویید شده است. بزرگترین پوزیشن لیکوییدشده بیت کوین به ارزش ۸.۸۸ میلیون دلار در صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت (Bybit) اتفاق افتاد. طی ۴ ساعت گذشته، ۳۴ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت کوین لیکویید شده که ۳۱ میلیون آن متعلق به پوزیشن‌های شورت بوده است. علاوه بر این، طی همین مدت، ۱۱.۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های اتریوم لیکویید شده که ۱۰ میلیون دلار آن متعلق به پوزیشن‌های شورت بوده است.


در این میان، شاخص ترس و طمع کریپتو نیز پس از یک افت در آخر هفته، دوباره به ۸۲ واحد افزایش یافته و احساسات بازار هم‌اکنون در منطقه «طمع شدید» قرار دارد.


به گزارش دربیت (Deribit)، معامله‌گران آپشن پس از اینکه قیمت بیت کوین در هفته گذشته با موفقیت به ۷۰ هزار دلار رسید، در حال باز کردن پوزیشن در ۸۰ هزار دلار هستند که نشان‌دهنده خوش‌بینی آن‌ها نسبت به آینده قیمت است.


علاوه بر این، بر اساس داده‌های کوین‌گلس، شاخص سود باز (open interest) قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) با جهش ۲ درصدی به بالاترین حد خود یعنی ۱۰.۵۹ میلیارد دلار رسیده است.

btc-eth-price-new-high

کارشناسانی مانند رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، تام لی (Tom Lee) و مایکل ون ‌دی ‌پوپ (Michael van de Poppe)، پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به راحتی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و حتی امکان رسیدن آن به ۳۰۰ هزار دلار نیز وجود دارد.


انتهای خبر

0
0