آکادمی هلاکوئی
1401/06/14
07:39
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

کاهش در بازارهای سهام ایالات متحده در هفته…

کاهش در بازارهای سهام ایالات متحده در هفته گذشته، زنجیره نزول در کل بازار را به سه هفته متوالی افزایش داد. نزدک کامپوزیت برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)برای شش روز متوالی سقوط کرد. واکنش منفی بازارها به گزارش ظاهرا مثبت مشاغل در ماه آگوست(مرداد)نشان می دهد که معامله گران از اقدامات آتی فدرال رزرو و اثرات آن بر اقتصاد نگران هستند.


ضعف در بازارهای سهام ایالات متحده باعث شد بیت کوین (BTC) در ۲ سپتامبر به زیر ۲۰۰۰۰ دلار برگردد و خرس ها قیمت را در آخر هفته پایین تر از سطح نگه داشتند. طبق داده‌های CoinMarketCap، این تسلط بر بازار بیت‌کوین را در ۴ سپتامبر(۱۱ شهریور) به کمتر از ۳۹ درصد رساند که پایین‌ترین سطح آن از ژوئن ۲۰۱۸(تیر ۱۳۹۷) است.


اگرچه این احساسات منفی باقی می ماند و به سختی می توان آن را به پایان رساند، اما سرمایه گذارانی که به چشم انداز بلندمدت ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند، می توانند از این فرصت استفاده کنند و به جای تلاش برای رسیدن به کف، به تدریج در سطوح پایین تر موقعیت ایجاد کنند. با این حال، سرمایه‌گذاران می‌توانند از تعقیب قیمت‌های بالاتر در طول صعودهای بازار نزولی اجتناب کنند و زمانی که قیمت به سطوح حمایت قوی سقوط کرد، به دنبال خرید باشند.


اگر بیت کوین بهبود یابد، آلتکوین های انتخابی می توانند بالاتر بروند. بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که در نمودارها بهتر به نظر می رسند را مطالعه کنیم.



BTC/USDT


بیت کوین در چند روز گذشته در محدوده رنجی بین ۱۹۵۲۰ تا ۲۰۵۷۶ دلار معامله می شود که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان در کوتاه مدت است. اگرچه گاوها(خریداران) در حال خرید با کاهش قیمت هستند، اما نتوانسته اند بر فروش در سطوح بالاتر غلبه کنند.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰۸۶۳ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو منفی نشان دهنده مزیت برای فروشندگان است. اگر خرس‌ها(فروشندگان ) قیمت را به زیر ۱۹۵۲۰ دلار کاهش دهند، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند بین ۱۸۹۱۰ تا ۱۸۶۲۶ دلار به منطقه حمایت قوی سقوط کند.


این منطقه احتمالا خرید قوی گاوها را به خود جلب خواهد کرد، همانطور که در دو بخش قبلی چنین بوده است. خرس‌ها باید قیمت را به زیر ۱۷۶۲۲ دلار کاهش دهند تا نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.


از سوی دیگر، خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ببرند تا نشان دهند که خرس‌ها ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. سپس این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲۲۷۱ دلار) برسد.


1111111111 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

قیمت از حمایت قوی نزدیک به ۱۹۵۲۰ دلار برگشت، اما خرس‌ها در تلاش هستند تا ریکاوری را در میانگین متحرک متوقف کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در هر رالی کوچک می‌فروشند. اگر خرس ها قیمت را به زیر ۱۹۵۲۰ دلار کاهش دهند، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند نزولی را از سر بگیرد.


برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین‌های متحرک قرار دهند، این جفت ارز می‌تواند تا مقاومت محدوده در ۲۰۵۷۶ دلار افزایش یابد. خریداران باید این مقاومت را برطرف کنند تا نشانه تغییر روند بالقوه در کوتاه مدت باشد.


2222222 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ADA/USDT


کاردانو (ADA) در حال تثبیت است اما در تلاش است تا از میانگین های متحرک بالاتر برود که نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است و شانس یک حرکت صعودی را افزایش می دهد که دلیل انتخاب آن است.


متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۴۷ دلار) کاهش یافته است و RSI به محدوده مثبت جهش کرده است، که نشان می دهد فشار فروش در حال کاهش است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از SMA ۵۰ روزه (۰.۵۰ دلار) نگه دارند، جفت ارز ADA/USDT می تواند به خط روند نزولی صعود کند.


این سطح می تواند دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما اگر گاوها بر این مقاومت غلبه کنند، جفت ارز می تواند تا ۰.۷۰ دلار افزایش یابد.


اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برود، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت نفی شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز می تواند دوباره به سطح حمایت قوی در ۰.۴۰ دلار سقوط کند.


333333333 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

۲۰-EMA در نمودار ۴ ساعته در حال افزایش است و RSI به منطقه بیش از حد خرید صعود کرده است. این نشان می دهد که گاوها قدرت بیشتری دارند، اما اصلاح یا تثبیت جزئی در کوتاه مدت امکان پذیر است.


اگر خریداران قیمت بالاتر از ۰.۴۸ دلار یا ۲۰-EMA را حفظ کنند، نشان دهنده تغییر در احساسات از فروش در رالی به خرید با کاهش قیمتی است که می تواند قیمت را به ۰.۵۴ دلار و بعدا به خط روند نزولی برساند.


برای بی اعتبار کردن این دیدگاه مثبت، خرس ها باید قیمت را به زیر ۰.۴۸ دلار بکشند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز می تواند به ۰.۴۴ دلار و سپس به ۰.۴۲ دلار کاهش یابد.


4444444444 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ATOM/USDT


کازماس(ATOM) در چند روز گذشته تسلیم نشده است و در نزدیکی مقاومت خود با قیمت ۱۳.۴۵ دلار معامله می شود. این نشان می دهد که معامله گران به دلیل پیش بینی افزایش قیمت، موقعیت های خود را نمی بندند. دلیل قرار گرفتن آن در این لیست به همین دلیل است.


جفت ارز ATOM/USDT در ۲۹ آگوست(۷ شهریور) به زیر SMA ۵۰ روزه (۱۱.۰۸ دلار) رسید، اما گاوها در سطوح پایین تری خرید کردند. این یک بازگشت مجدد را آغاز کرد که به مقاومت در ۱۳.۴۵ دلار رسید. میانگین های متحرک به تدریج در حال افزایش و RSI در قلمرو مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.


اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۳.۴۵ دلار برسانند، جفت ارز می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۱۵.۳۰ دلار و سپس به ۲۰ دلار افزایش یابد. اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر حمایت روانی در ۱۰ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت می تواند باطل شود.


555555555 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

۲۰-EMA در حال افزایش است و گاوها در حال خرید کاهش در این حمایت هستند که نشان دهنده یک احساس مثبت در کوتاه مدت است. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت بالای ۱۳.۴۵ دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن و بسته شدن بالای آن می‌تواند نشان‌دهنده از سرگیری حرکت صعودی باشد.


برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت کاهش یابد و به زیر ۲۰-EMA بشکند، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این جفت ارز ممکن است برای مدتی بین ۱۰ تا ۱۳.۴۵ دلار محدود بماند.


77777777777 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

FIL/USDT


فایل کوین(FIL) در محدوده رنجی بین ۲۷ اوت و ۲ سپتامبر(۵ تا ۱۱ شهریور) معامله می شد که در ۳ سپتامبر(۱۲ شهریور) روند صعودی داشت. این انتظار که خریداران ممکن است به خرید خود ادامه دهند منجر به انتخاب این کوین شد.


جفت ارز FIL/USDT به شدت افزایش یافت و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۳۹ دلار) در ۳ سپتامبر رسید. این اولین نشانه ای است که خریداران در تلاش برای بازگشت هستند. با این حال، بعید است که خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند و یک چالش بزرگ در نزدیکی SMA ۵۰ روزه (۶.۹۲ دلار) ایجاد می‌کنند.


خرس‌ها در ۴ سپتامبر(۱۳ شهریور) قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگرداندند. اگر قیمت را زیر این سطح حفظ کنند، جفت ارز می‌تواند تا ۵.۵۰ دلار کاهش یابد. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از SMA ۵۰ روزه بالاتر برود، خرید قوی در کاهش قیمت پیشنهاد می‌شود. این جفت ارز می تواند تا ۹ دلار و پس از آن به ۹.۵۰ دلار افزایش یابد.


11111111 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این جفت ارز از ناحیه مقاومتی بین ۶.۸۰ تا ۶.۶۰ دلار کاهش یافت، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نداده اند قیمت به زیر ۲۰-EMA سقوط کند. اگر قیمت از سطح فعلی برگشت، احتمال شکست و بسته شدن در بالای منطقه افزایش می‌یابد.


اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز یک الگوی معکوس سر و شانه را تکمیل می کند. سپس این جفت ارز می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت هدف الگوی ۷.۶ دلار و بعدا به ۸.۳۰ دلار افزایش یابد.


اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA برسد، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود. این جفت ارز پس از آن می تواند به حمایت قوی در ۵.۵۰ دلار سقوط کند.


2222222222 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

EOS/USDT


EOS به این لیست راه پیدا کرده است زیرا حتی در شرایط سخت نیز توانسته بالاتر از میانگین متحرک باقی بماند. این نشان‌دهنده عملکرد کوتاه‌مدت است و در صورت بهبود احساسات در بخش ارزهای دیجیتال، احتمال صعود را افزایش می‌دهد.


جفت ارز EOS/USDT در ۲۱ آگوست(۳۰ مرداد) الگوی پایین گرد(rounding bottom) را تکمیل کرد، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. خرس‌ها قیمت را به زیر سطح شکست در ۲۸ آگوست(۶ شهریور) بازگرداندند که نشان‌دهنده فروش قوی در رالی‌ها است.


یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران به شدت این افت قیمتی را تا SMA ۵۰ روزه (۱.۳۳ دلار) خریداری کردند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۴۸ دلار) کاهش یافته است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است.


اگر گاوها قیمت را به بالای ۱.۶۰ دلار ببرند و حفظ کنند، این تعادل می تواند به نفع گاوها متمایل شود. سپس این جفت ارز می تواند به مقاومت نزدیک به ۲ دلار صعود کند. از طرف دیگر، شکست و بسته شدن زیر SMA ۵۰ روزه می تواند درها را برای کاهش احتمالی تا ۱.۱۵ دلار باز کند.


33333333 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خرس‌ها این بازگشت را نزدیک به ۱.۶۰ دلار فروختند و در تلاش هستند تا قیمت را به زیر سطح شکست ۱.۴۶ دلار برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ارز می تواند به خط روند صعودی کاهش یابد. این سطح در سه موقعیت قبلی به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است، از این رو گاوها دوباره سعی خواهند کرد از آن دفاع کنند.


اگر قیمت از خط روند صعودی بازگردد و به بالای ۱.۶۰ دلار برسد، جفت ارز می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۱.۸۰ دلار و بعدا به ۲ دلار افزایش یابد. برعکس، شکست و بسته شدن زیر خط روند صعودی نشان می‌دهد که حرکت صعودی کوتاه‌مدت ممکن است پایان یافته باشد. سپس جفت ارز می تواند تا ۱.۲۴ دلار کاهش یابد.


444444444 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph






انتهای خبر

0
0