دنیای بورس
1402/09/12
14:17
معاملات بورس در قله ۶ ماهه

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۳۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۸ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۶ ماه اخیر است.

در معاملات روز یکشنبه دوازدهم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۳۳ هزار و ۴۸۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۸۵ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۲ هزار و ۷۳۳ واحد در رقم ۷۳۱ هزار و ۴۴۴ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳۸ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۷۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۹۱۳ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.


نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، فملی و شستا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل حفارس، پاکشو و ونیرو از معدود نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای آریا، هرمز و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، خدیزل و سامان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و شستا و فملی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرومیت، فصبا و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.


معاملات بورس در قله 6 ماهه5

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۴ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۳۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۸ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۶ ماه اخیر است.


معاملات بورس در قله 6 ماهه10

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۳۱ میلیارد تومان بود.


پس از فولاد، اخابر بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبصادر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد یک میلیارد و ۶۳ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۷۴ سهم در صدر قرار گرفته است. وبصادر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد فولاد و وپارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات یکشنبه، ۸۱ نماد صف خرید داشتند و ۴۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۷۷ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۴۱۸ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

معاملات بورس در قله 6 ماهه5
انتهای خبر

0
0