همفکران
1401/02/24
21:25
گزارش بازار/ هیجان گیری !

بازار امروز در حالی آغاز شد که صف فروش ها غیرمنتظره و کمی فضا عجیب به نظر میرسید در یک سو دلاری ها خوب معامله می شدند در سوی دیگر خودویی ها با شدت ضرب اهنگ بالایی منفی و صف فروش شدند و در کل بازار با سرعتی کم در مسیر رشد بود ولی نه رشدی یکپارچه و هیجان زده !

بازار امروز در حالی آغاز شد که صف فروش ها غیرمنتظره و کمی فضا عجیب به نظر میرسید در یک سو دلاری ها خوب معامله می شدند در سوی دیگر خودویی ها با شدت ضرب اهنگ بالایی منفی و صف فروش شدند و در کل بازار با سرعتی کم در مسیر رشد بود ولی نه رشدی یکپارچه و هیجان زده !


چیزی که هنوز به عنوان محرک خوبی برای بازار مطرح است این بوده که حجم و ارزش معاملات همچنان بالا و جریان پول درگیر و دلار هم در مسیر صعود است و این دو باعث شده از نظر روانی ذهن بازار برای رشد اماده باشد و هر ریزشی را هم یک اصلاح کوچک بداند.




در غذایی ها همچنان شاهد رشد قیمتی خوبی هستیم سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و تحولات ازاد سازی انتظارات را از این گروه به شدت بالا برده است


سیمرغ با صف خرید، قیمت های ۳۲۰۰ تومان را هم شکسته و به سمت سطوح ۳۵۰۰ تومانی می رود.


سپید ماکیان هم با صف خرید سنگین به سمت قیمت های ۲۸۰۰ تومانی در حرکت است.


در ساختمانی ها هم جو خوبی حاکم و به نظر می رسد ساختمانی هایی که بعضا اصلاح بسیار بالایی داشته و به قیمت های کف رسیده بودند سیگنال های تکنیکالی خوبی صادر کرده اند.


ثغرب باید پس از رشد عالی اخیر فردا به مصاف مقاومت ۴۲۰ تومانی برود سهمی که اوضاع خوبی داشته و زمین ها و پروژه های خوبی در اختیارش دارد.


در سیمانی ها هم وضعیت مثبت و شاهد رشد قیمتی سهام این گروه بودیم گروه سیمانی نیز جای رشد قیمتی بالایی دارد


امروز سیمان سپاهان از سد قیمت های ۱۱۰۰ تومانی هم گذشت.


سارومی که امسال ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان سود دارد رشد قیمتی میان مدتی خوبی خواهد داشت سهم امروز رشد قیمتی خوبی را تجربه کرد.


سفارس به واسطه عرضه سیمان ابیک با اقبال و صف خرید همراه شد سهم در کف قیمتی ۲۰۰۰ تومان معرفی شده و بازدهی خوبی داده است هدف سهم قیمت های ۲۵۰۰ تومان بوده و با عرضه سهام ابیک تازه شاهد اقبال بازار به این سهم هستیم .


در نمادهای سرمایه گذاری رشد بازار و شاخص از یک سو و رشد قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه از سوی دیگر سبب توجه بازار به این گروه شده است


واتی که با فروش سهام فراورده های ساختمانی سود خوبی شناسایی و شنیده می شود افزایش سرمایه خوبی هم دارد.


تاپیکو فردا بتواند از سد قیمتی ۱۸۰۰ تومان عبور نماید رشد خوبی تا سطوح ۲۰۰۰ تومان دارد بازار انتظاارات بالایی ازاین سهم به خصوص از ناحیه پالایش نفت ستاره خلیج فارس داشته است.


در دارویی ها روند مثبت به خصوص در برخی دارویی ها که توان بنیادی بالایی دارند همچنان وجود داشته و رشد قیمتی خوبی را انتظار داریم


در کارخانجات داروپخش گزارش مثبت ۱۲ ماهه و رسسیدن به سود بالای ۴۰۰ تومانی وبرای امسال شایعات سود ۵۵۰ تومانی سبب شده تا سهم با اقبال و رشد قیمتی همراه شود دارو بتواند سد قیمتی ۳۲۰۰ تومانی را بشکند.


دبالک سهم کوچک دارویی ها به دلیل افزایش نرخ سنگین محصولاتش با رشد همراه شده است سهم بازدهی خوبی داشته.


در بازار اما جو منفی روی گروه خودرو ایجاد شده، که برخی ان را به دلیل شایعاتی از قیمت کم بلوک و برخی دیگر دستکاری برخی حقوقی ها در صف فروش زدن و برخی هم موضوع واردات می دانستند. ولی امروز سایپا وضعیت کل گروه را برهم زد.


در مجموع بازار امروز خوب اغاز کرد ولی در ادامه با منفی شدن خودرویی ها به خصوص خساپا کار کمی سخت تر دنبال شد.




انتهای خبر

0
0