رمزارز نیوز
1403/05/09
20:00
عقب‌نشینی SEC از بررسی اوراق بهادار بودن رمزارزها؛ بازار کریپتو نفس راحتی کشید!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیرا از ادعای خود مبنی بر اوراق بهادار بودن برخی از توکن‌ها عقب‌نشینی کرده است. در تاریخ ۳۰ جولای، SEC اعلام کرد که دیگر از دادگاه…

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیرا از ادعای خود مبنی بر اوراق بهادار بودن برخی از توکن‌ها عقب‌نشینی کرده است. در تاریخ ۳۰ جولای، SEC اعلام کرد که دیگر از دادگاه نمی‌خواهد تعیین کند که آیا توکن‌های ذکر شده در شکایت علیه صرافی بایننس، اوراق بهادار هستند یا خیر.


طبق گزارش‌ها، SEC قبلا معتقد بود که توکن‌های بایننس کوین (BNB)، بایننس یو‌اس‌دی (BUSD)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، پالیگان (MATIC)، کازماس (ATOM)، سندباکس (SAND)، دیسنترالند (MANA)، اکسی اینفینیتی (AXS) و کوتی (COTI)، اوراق بهادار هستند.


این توکن‌ها تنها بخشی از فهرست بزرگ‌تری از توکن‌ها هستند که SEC آن‌ها را به اوراق بهادار بودن متهم کرده بود. در ژوئن ۲۰۲۳، کمیسیون بورس و اوراق بهادار حداقل ۶۸ توکن را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرد که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از توکن‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‌داد.


به نظر می‌رسد تغییر اخیر در رویکرد SEC، پس از تلاش‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای جلب نظر رای‌دهندگان حوزه کریپتو در ایالات متحده، به وقوع پیوسته است.


در تاریخ ۲۷ جولای، دونالد ترامپ وعده داد که به جنگ علیه کریپتو پایان خواهد داد. ترامپ در سخنرانی خود در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل اعلام کرد که ایالات متحده “پایتخت کریپتو در جهان” خواهد شد.


او همچنین وعده داد که در اولین روز ریاست‌جمهوری خود، گری گنسلر، رئیس SEC را برکنار کرده و یک شورای مشورتی برای کریپتو و بیت‌کوین تشکیل خواهد داد.


در سمت طیف سیاسی دیگر نیز، دیدگاه‌ها نسبت به کریپتو در حال تغییر است. در تاریخ ۲۷ جولای، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده نامه‌ای را امضا کردند و خواستار رویکردی آینده‌نگرانه نسبت به بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال شدند.


انتهای خبر

0
0