اسمارت بورس
1399/08/27
18:08
گزارش بازار روز - ۲۷ آبان ۹۹ 🔹بازار امروز با تقاضای خوبی شروع کرد و از همان ابتدای کار موج رشد شاخص‌ها و قیمت سهام شد و خبری از عرضه صف‌های خرید ن...

گزارش بازار روز - ۲۷ آبان ۹۹



🔹بازار امروز با تقاضای خوبی شروع کرد و از همان ابتدای کار موج رشد شاخص‌ها و قیمت سهام شد و خبری از عرضه صف‌های خرید نبود تا اینکه در نیمه بازار خبر بازگشایی #شستا آمد و متاسفانه افرادی عجول سهام خود را بخاطر ترس از بازگشایی یک سهم دیگر!! فروختند و اندکی فشار فروش بیشتر شد. پس از بازگشایی شستا که حدود ۲۰ درصد با افت همراه بود ، صف خرید تشکیل داد تا خیال سهامداران سهمای دیگر هم راحت شود!! در کل بازار امروز حجم معاملات بالا و نقدشوندگی خوبی داشت. در بازار امروز شاهد معاملات خوب در سهام کوچک بازار نیز بودیم که بسیار امیدوار کننده بود.


🔹امروز شاخص کل بورس با رشد همراه بود وبا ۲۳۱۰۵ واحد رشد به ۱.۲۹۶ میلیون واحد رسید. #شستا ۱۳۴۹۹ واحد شاخص کل را کاهش داد.


🔹شاخص هم وزن با رشد ۴۵۹۰ واحدی در عدد ۳۷۴ هزار واحد ایستاد.


🔹مجموع ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس ۱۹۵،۱۰۱ میلیارد ریال بود. ۸۴۹ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد.


🔹سه نماد #فولاد ، #فملی و #فارس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.


🔹سه نماد #شستا ، #پاکشو و #فخاس بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.


🔹۷ گروه برتر بر اساس ارزش معاملات به ترتیب: #خودرو ، #چندرشته_ای_صنعتی ، #شیمیایی ، #فلزات_اساسی ، #بانکها ، #انبوه_سازی ، #سرمایه_گذاریها


🔹۷ نماد با بیشترین ارزش معاملات به ترتیب: #شستا ، #دارایکم ، #خودرو ، #خزامیا ، #فولاد ، #کمند ، #پترول


🔹 #دلار نقدی ۲۶۱۰۰ تومان معامله می‌شود.


🔹ا رزش سهام عدالت من (۲۷ آبان ماه): در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت رشد کرد و در مقایسه با روز گذشته، ۳.۶ درصد (۳۶۳هزار تومان) افزایش داشت. ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۰ میلیون و ۴۸۱هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۷۴۱هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۸۸هزار تومان رسیده است.


🔹 وزیر اقتصاد: بورس مورد حمایت حکومت است؛ شرکت‌های بورسی موظف به انجام بازارگردانی هستند. 🔹مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن، با بیان اینکه بسیاری از سهم ها تقریبا به پایین ترین قیمت ممکن رسیده، زمان فعلی را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه دانست.


🌐

انتهای خبر

0
0