آکادمی هلاکوئی
1401/06/28
07:20
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

S&P ۵۰۰ و شاخص نزدک کامپوزیت بدترین عملکرد…

S&P ۵۰۰ و شاخص نزدک کامپوزیت بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژوئن(خرداد) تجربه کردند زیرا سرمایه گذاران همچنان نگران هستند که فدرال رزرو مجبور به ادامه سیاست پولی خود برای مهار تورم شود و این می تواند منجر به رکود در ایالات متحده شود.


بیت کوین (BTC) همچنان در ارتباط نزدیک با S&P ۵۰۰ است و در مسیر سقوط بیش از ۹ درصدی در این هفته قرار دارد. اگر این همبستگی ادامه یابد، می‌تواند دردسرهای بیشتری را برای بازارهای ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشد، زیرا شارون بل، استراتژیست گلدمن ساکس، هشدار داد که افزایش شدید نرخ‌ها می‌تواند باعث سقوط ۲۶ درصدی S&P ۵۰۰ شود.


اکثریت انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست بعدی در ۲۰ سپتامبر تا ۲۱ سپتامبر(۲۹ تا ۳۰ شهریور) نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد، اما ابزار FedWatch احتمال ۱۸ درصد افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ را نشان می دهد. این عدم قطعیت می تواند معامله گران را در دوراهی نگه دارد و منجر به افزایش نوسانات کوتاه مدت شود.


اگر افزایش نرخ فدرال رزرو مطابق با انتظارات بازار باشد، ارزهای دیجیتال انتخابی می توانند خریداران را به خود جذب کنند. بیایید نمودارهای پنج ارز دیجیتال را که در کوتاه مدت امکان رشد دارند را مطالعه کنیم.



BTC/USDT


بیت کوین از ۱۹,۳۲۰ دلار در ۱۶ سپتامبر(۲۵شهریور) بهبود یافت و در ۱۷ سپتامبر(۲۶شهریور) به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار رسید، اما گاوها(خریداران) در تلاش برای حفظ سطوح بالاتر هستند. این نشان می دهد که خرس ها(فروشندگان) در سطوح بالاتر فعال هستند.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰,۴۳۲ دلار) به تدریج کاهش یافته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد، که نشان می دهد این احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران نزدیک به سطوح مقاومت می فروشند.


اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر ۱۹۳۲۰ دلار برسد، جفت ارز BTC/USDT می تواند به ۱۸۵۱۰ دلار کاهش یابد. انتظار می رود خریداران با قدرت از این سطح دفاع کنند.


از طرف دیگر، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۶۰۵ دلار) سطح کلیدی برای زیر نظر گرفتن است. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از آن برسانند، جفت ارز می تواند تا ۲۵۲۱۱ دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.


1111111 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشندگان در تلاشند تا بهبود را در ۲۰-EMA متوقف کنند. این نشان می دهد که خرس ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند. اگر ضعف ادامه یابد و قیمت به زیر ۱۹۳۲۰ دلار برسد، جفت ارز می‌تواند تا ۱۸۵۱۰ دلار کاهش یابد.


برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای ۲۰-EMA برسد، بهبود و ریکاوری می تواند تا ۵۰-SMA گسترش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر این مقاومت برطرف شود، توقف بعدی می تواند سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی ۲۱۴۷۰ دلار باشد.


222222222 4 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

XRP/USDT


ریپل (XRP) برای چندین روز در محدوده ای بین ۰.۳۰ تا ۰.۳۹ دلار می باشد. قیمت به مقاومت محدوده رسیده است و اگر گاوها از این مقاومت عبور کنند، می تواند شروع یک روند صعودی جدید باشد.


در یک محدوده، معامله گران معمولا نزدیک به حمایت خرید می کنند و نزدیک به مقاومت می فروشند. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین های متحرک برسد، نشان می دهد که جفت ارز XRP/USDT ممکن است تثبیت خود را برای چند روز دیگر تمدید کند.


میانگین‌های متحرک متقاطع یکدیگر هستند و RSI به محدوده مثبت جهش کرده است. اگر خریداران قیمت را بالای ۰.۳۹ دلار ببرند و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند تا ۰.۴۸ دلار افزایش یابد.


333333333 3 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این جفت ارز از ۰.۳۲ دلار به ۰.۳۹ دلار افزایش یافت که نشان دهنده خرید قوی گاوها است. ۲۰-EMA افزایش یافته و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.


اگر قیمت به بالاتر از ۰.۳۹ دلار ادامه دهد، حرکت صعودی می تواند افزایش یابد و جفت ارز به ۰.۴۱ دلار صعود کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر خریداران سطح ۰.۳۹ دلار را به حمایت برگردانند، حرکت صعودی می تواند از سر گرفته شود.


44444444 3 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

LINK/USDT


چین لینک(LINK) طی چند هفته گذشته در محدوده رنج بزرگی بین ۵.۵۰ تا ۹.۵۰ دلار قرار گرفته است که نشان می دهد خریداران در تلاش برای رسیدن به کف هستند. گاوها قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک بردند و RSI به محدوده مثبت جهش کرد، که نشان می دهد حرکت مثبت می تواند در حال بهبود باشد.


یک مقاومت جزئی در ۸.۳۰ دلار وجود دارد و اگر گاوها قیمت را به بالاتر از آن ببرند، جفت ارز LINK/USDT می تواند تا مقاومت در ۹.۵۰ دلار افزایش یابد. این سطح احتمالا فروش خرس ها را به خود جلب می کند، اما اگر گاوها از مقاومت عبور کنند، می تواند نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.


میانگین های متحرک حمایت مهمی هستند که باید در جهت نزولی به آن توجه کرد، زیرا در صورت تسلیم شدن، فشار فروش ممکن است افزایش یابد که می تواند شروع به کاهش به ۷ دلار و پس از آن به ۶.۲۰ دلار کند.


555555 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خریداران سعی می کنند از میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته دفاع کنند. این می تواند شروع به بهبودی به سمت مقاومت در ۸.۲۰ دلار کند. اگر قیمت بالاتر از این مقاومت افزایش یابد، جفت ارز می تواند تا ۹ دلار افزایش یابد.


اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای ۸.۲۰ دلار برسانند، خرس ها ممکن است شانس خود را امتحان کنند و سعی کنند این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ببرند. این ممکن است مزیت را به نفع خرس‌ها ببرد و سپس این جفت ارزمی تواند ابتدا به ۷.۵۰ دلار و سپس به ۷ دلار کاهش یابد.


6666666 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

EOS/USDT


خرس‌ها EOS را به زیر SMA ۵۰ روزه (۱.۴۴ دلار) در ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) رساندند، اما نتوانستند حمایت ۱.۳۴ دلار را بشکنند. این نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف هستند و تلاش می‌کنند تا نزدیک به ۱.۳۴ دلار را تشکیل دهند.


یک نکته منفی جزئی این است که گاوها با مقاومت قوی در متحرک متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۰ دلار) مواجه هستند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و تلاش می‌کنند تا قدرت را به دست بگیرند. این کشمکش بین گاوها و خرس ها احتمالا با یک شکست قوی حل می شود.


اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، حرکت صعودی می تواند افزایش یابد و جفت ارز EOS/USDT تا ۱.۸۶ دلار افزایش یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱.۳۴ دلار برسد، جفت ارز می تواند تا ۱.۲۴ دلار کاهش یابد. شکست زیر این حمایت می تواند جفت ارز را به ۱ دلار کاهش دهد.


77777777777 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ریکاوری نزدیک به ۱.۵۰ دلار کاهش یافت، که نشان می دهد خرس ها به فروش خود ادامه می دهند. خرس ها سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر حمایت قوی ۱.۳۴ دلار، مزیت خود را تقویت کنند، اما ممکن است این کار به این راحتی نباشد.


خریداران در سه نوبت از سطح ۱.۳۴ دلار دفاع کرده اند و دوباره سعی خواهند کرد این کار را انجام دهند. اگر قیمت از ۱.۳۴ دلار بازگردد، گاوها ممکن است دوباره به بالای مقاومت ۱.۵۰ دلار صعود کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، افزایش تا ۱.۷۰ دلار و بعدا به ۱.۸۶ دلار امکان پذیر است.


8888888888888 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

XTZ/USDT


تزوس(XTZ) در ۱۳ سپتامبر(۲۲ شهریور) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۷ دلار) رسید، اما خرس ها نتوانستند قیمت را به خط حمایت مثلث متقارن بکشند. این نشان می دهد که خریداران در حال انباشتن هستند و منتظر اصلاح عمیق تر برای ورود نیستند. این امر احتمال بهبودی را در کوتاه مدت افزایش می دهد.


اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، جفت ارز XTZ/USDT می تواند تا SMA ۵۰ روزه (۱.۶۶ دلار) افزایش یابد. این سطح در دو نوبت قبلی به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرده است، از این رو سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. اگر گاوها بر این مقاومت غلبه کنند، این جفت ارز می تواند به سمت خط مقاومت مثلث حرکت کند.


شکستن بالای مثلث نشانگر تغییر روند بالقوه خواهد بود. سپس این جفت ارز می تواند به ۲ دلار و بعدا به ۲.۳۶ دلار افزایش یابد.


در همین حال، خرس ها احتمالا برنامه های دیگری نیز خواهند داشت. آنها تلاش خواهند کرد تا بهبود را در میانگین متحرک متوقف کنند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر منطقه حمایتی ۱.۵۰ تا ۱.۴۰ دلار سقوط کند، ممکن است پایین‌ترین قیمت ژوئن در ۱.۲۰ دلار دوباره بررسی شود.


111111111 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها از حمایت در ۱.۵۰ دلار دفاع کردند و قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. اگر خرس ها قیمت را به زیر ۱.۵۰ دلار کاهش دهند، این جفت ارز می تواند تا ۱.۴۰ دلار کاهش یابد.


از سوی دیگر، اگر قیمت یک بار دیگر از حمایت ۱.۵۰ دلاری بازگردد، نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را جذب می‌کنند. گاوها سپس سعی می کنند قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک برانند و مقاومت ۱.۶۲ دلار را به چالش بکشند. اگر این سطح کاهش یابد، حرکت صعودی می تواند به ۱.۷۰ دلار برسد.


22222222 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0