بورسینه
1400/05/31
18:02
🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق درآمد ثابت #کمند با ارزش حدود ۶۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن ...

🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق درآمد ثابت #کمند با ارزش حدود ۶۷۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (#پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (#دارا_یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.



🔹حقیقی‌ها معادل ۱۷میلیارد تومان واحدهای صندوق #سرو سودمند مدبران را از حقوقی‌ها خریدند (۳۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق #اعتماد آفرین پارسیان را به ارزش حدود ۱۷۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۷درصد معاملات).



🔹دارندگان صندوق پالایشی یکم (#پالایش) رشد ۷.۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۵درصد) در رابطه با صندوق شاخصی بازار آشنا (#وبازار) در تابلو معاملات نقش ببندد.



🔹دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم بیش از ۹۸۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۳درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.



🔹از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۶۴۵میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۳.۶درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید (#عیار) اختصاص یافت.



🔹کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از دو هزار و ۹۶۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی بیش از ۴۶۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۹هزار و ۲۹۵میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقوقی ۱۷۰میلیارد تومان بود.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0