کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/20
14:16
کاهش بیش از هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۱۶۳۷واحد کاهش یافته و در رقم دو م...

کاهش بیش از هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۱۶۳۷واحد کاهش یافته و در رقم دو میلیون و ۵۴هزار واحد متوقف شد.


از سویی شاخص کل هم وزن نیز ۳۳۰واحد افزایش یافته و رقم ۶۹۹هزار و ۹۳واحد را به ثبت رساند. معامله‌گران در این بازار بیش از ۳۱۴هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۲هزار و ۶۴۳میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و ‌پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس ایجاد کردند.


علاوه بر این شاخص کل فرابورس طی معاملات روز جاری ۱۷واحد رشد یافته و در رقم ۲۵هزار و ۲۲واحد ایستاد. فعالان در این بازار بیش از ۱۷۶هزار معامله به ارزشی بالغ بر۴۰هزار و ۱۲۴میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است ایران خودرو دیزل، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، صنعتی مینو، بیمه کوثر، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد و سپیدار سیستم آسیا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0