بورسینه
1400/06/24
18:00
🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت #کمند با ارزش حدود ۳۳۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از ...

🔹بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت #کمند با ارزش حدود ۳۳۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (#پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت #کیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.



🔹حقیقی‌ها بیش از ۹۰میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت #کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۲۷.۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پالایشی یکم (#پالایش) را به ارزش حدود هفت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲.۵درصد معاملات).



🔹دارندگان صندوق #اعتماد آفرین پارسیان رشد یک درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق امین تدبیرگران فردا با نماد (#الماس) با زیان ۲.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۳درصد) در رابطه با صندوق شاخصی بازار آشنا با نماد (#وبازار) در تابلو معاملات نقش ببندد.



🔹دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود۴۴۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۲۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.



🔹از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۹۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۰.۶درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای لوتوس (#طلا) اختصاص یافت.



🔹کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از هزار و ۷۸۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی حدود ۲۲۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام بیش از پنج هزار و ۶۹۵میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۴۱۵میلیارد تومان بود.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0